شیوع بیماری وبا در مناطق شمالی کشور
محمد حسین عزیزی در خصوص شیوع بیماری وبا در مناطق شمالی کشور گفت: وبا از جمله بیماری‌های واگیرداری است که ویروس آن بیشتر در مناطق شمالی کشور در شرایط آب و هوایی مرطوب رشد و منتشر می‌شود و در حال حاضر در این مناطق شروع به فعالیت کرده است.
وی افزود: آب‌های آلوده یکی از مهمترین عامل انتقال بیماری وبا است. این در حالی است که مدفوع انسان در طی فرآیند ارتباط فاضلاب‌های انسانی با آب‌های زیر زمینی، آب را آلوده کرده و در صورت مصرف آن افراد بیمار می‌شوند.
 رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران خاطر نشان کرد:وبا تن‌ها از طریق دهان و ارتباط مستقیم با افراد مبتلا به بیماری منتقل می‌شود بنابراین مصرف آب رود خانه‌ها و جوی‌ها برای آشامیدن و شست و شو خطرناک است ومی تواند بیماری را به راحتی به فرد منتقل کند.
وی عنوان کرد: آبیاری و کاشت سبزیجات و میوه جات توسط آب‌های زیر زمینی و آب جوی‌ها و رودخانه ها، میتواند خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهد؛ بنابراین توصیه می‌شود کشاورزان در نوع آب مصرفی برای آبیاری این محصولا دقت لازم را داشته باشند و از سلامت آب‌های زیرزمینی قبل از مصرف اطمینان حاصل کنند. 
عزیزی اذعان داشت: محصولاتی، چون حبوبات و برنج، در صورت آبیاری با آب‌های آلوده به فاضلاب و ناقل بیماری وبا، نمی‌توانند ناقل بیماری وبا باشند چرا که قبل از مصرف، این محصولات خشک شده و همه میکروب‌های موجود در آن از بین می‌رود.
وی در ادامه گفت: با برخورد پوست با آب‌های زیر زمینی در مشاغلی، چون شالیکار‌های برنج، وبا منتقل نمی‌شود و تنه از طریف خوردن آب آلوده از دهان بیماری به بدن وارد می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود از آب‌های تصفیه شده، جوشانده شده و آب‌های بسته بندی شده برای آشامیدن استفاده شود.
رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران خاطر نشان کرد: رعایت نکات بهداشتی، شستن مداوم دستها، جداسازی وسایل شخصی فرد مبتلا و عدم ارتباط مستقیم با بیمار مبتلا می‌تواند امکان انتقال بیماری را کاهش دهد. همچنین توصیه می‌شود در صورت بروز علائم بیماری، چون اسهال و استفراغ شدید در بدن، حتما به پزشک مراجعه شده و از نگهداری بیمار در خانه اکیدا پرهیز شود.