اعطای وام 30 میلیون تومانی به نیازمندان

محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و هیئت امنای کمیته امداد بر اجرای دستورالعمل هایی به منظور ایجاد اشتغال برای نیازمندان تأکید شده که بر این اساس برای سال 96 برنامه هایی در این راستا در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه توسط مجلس شورای اسلامی بیش از 2 هزار و 100 میلیارد تومان وام به نیازمندان در کل کشور پرداخت شد، تصریح کرد: با همکاری وزارت جهاد کشاوری مبلغ 104 میلیارد تومان وام توسط 7 بانک عامل در اختیار غیر نیازمندان و گروه‌های بیکار متقاضی برای فعالیت در حوزه کشاورزی قرار می گیرد که سقف آن 15 میلیون تومان و با کارمزد 4 درصد خواهد بود.
ولیئی خاطر نشان کرد: همچنین طبق توافقی که با وزارت جهاد کشاورزی انجام شده مقرر شد تا 30 میلیارد تومان از این وام به روستاییان و مناطق کمتر برخوردار در استان تهران توسط صندوق امداد ولایت اعطا شود که امیدواریم با این رقم حدود 2 هزار شغل ایجاد شود.
مدیر کل کمیته امداد استان تهران یادآور شد: شرایط پرداخت وام به روستاییان در زمینه های زنبورداری، دامداری، کشاورزی، فرآورده های لبنی، پرورش مرغ و شترمرغ، شیلات و پرورش ماهیان است، همچنین در زمینه ایجاد اشتغال در حوزه های فرهنگی از جمله توسعه صنعت توریسم، صنایع دستی، قالی بافی اعتبارات ویژه ای اختصاص داده شده تا این موارد در استان تهران رونق بیشتری بگیرد.
ولئیی در پایان افزود: بازپرداخت این وام 5 تا 7 سال است که دوره تنفس آن نیز با توجه به طرح در حدود یک سال در نظر گرفته شده است.