غم و اندوه چه تاثیری بر سلامتی دارد؟

 محمد انصاری‌پور درباره نقش غم و اندوه بر سلامتی اظهار کرد: غم با کُندی واکنش‌ها و تنبلی اعضاء باعث سردی مزاج بدن می‌شود.

نقش غم و غصه در بروز بیماری‌ها

وی افزود: امروزه ثابت شده که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی که غم و غصه دارند, بهبودی کمتری دارند بر عکس اگر شادمان باشند، سیر بهبودی آنها بیشتر است.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران تصریح کرد: جرجانی از پزشکان نامی ایران می‌گوید هر گاه انسان با زهر مسموم شود مدتی طول می‌کشد تا اثر آن بر بدن مشخص شود اما اثر شادی و غم و خشم آنقدر سریع است که بلافاصله پس از شنیدن خبر خوب یا بد یا ناملایم آثار آن در چهره و رفتار فرد مشخص می‌شود, این پیام در بیان اهمیت و نقش آثار روحی ـ روانی بر بدن است.

انصاری‌پور متذکر شد: بوعلی سینا نشاط و فرح را از جمله درمان‌های بسیار خوب و مشترک برای همه بیماری‌ها می‌داند همچنین دیدار با دوستان و افرادی که بیمار با آنها انس گرفته است و از دیدنشان خوشحال می‌شود, ملاقات بزرگان فامیل یا محله اعم از بزرگان معنوی و معتمدین محل نیز به بهبودی بیمار کمک می‌کنند.

سیکل مثبت شادی و سلامت

وی یادآور شد: شادی و نشاط تولید خلط دم یا خون را در بدن زیاد می‌کند و از طرفی خلط دَم خود نشاط‌آور است پس یک حلقه مثبت از شادی و تولید خون در بدن خواهیم داشت که سلامتی را به ارمغان می‌آورد, باید توجه داشت که شادی‌های عمیق و درونی یعنی سرور, بیشترین تاثیر را دارند.