میگرن حاد خود را متوقف کنید!

اگر شما مانند بیشتر مردم آمریکا از سردرد یا درد های میگرنی رنج می برید، شاید از بد شانس ترین انسان های دنیا باشید، چراکه وقتی میزان سردردهای مزمن در آمریکا را مورد بررسی قرار می دهیم، تحقیقات نشان می دهد که به صورت سالانه بیش از ۴۵ میلیون نفر از مردم آمریکا از این درد ها رنج می برند.

طبق آمار های بدست آمده مردها بیشتر از زن ها دچار این درد های مزمن می شوند، ۲۵ میلیون مرد و ۲۰ میلیون زن که سردرد های حاد میگرنی را تحمل می کنند. این بدین معنی است که از هر ۶ نفر آمریکایی ۱ نفر با این عارضه دست و پنجه نرم می کند. در ادامه آمار های بیشتری را مطالعه کنید تا آگاهی و هوشیاری شما افزایش پیدا کند.

آمار سردرد بر اساس داده های آماری AHS ( انجمن اجتماعی سردرد آمریکا) :

هر ۱۰ ثانیه، فردی به علت سردرد یا میگرن به اورژانس بیمارستان مراجعه می کند.
سالانه بیش از یک میلیارد دلار برای خرید داروهای درمانی سردرد و میگرن هزینه می شود.
سالانه بیش از ۱۳ میلیارد دلار فرصت شغلی فقط به خاطر ابتلا به میگرن و سردرد از دست می رود.
سردردهای مزمن بیش از ۱۵ بار در ماه برای یک فرد ایجاد می شوند.
سردردهایی که از غم یا کار شدید و مشکلات زندگی ایجاد می شوند از متداول ترین نوع سردردها هستند، ‌طوری که ۶۹ درصد مردان آمریکا و ۸۸ درصد زنان از آن زنج می برند.

تکنیک های ماساژ فردی برای از بین بردن درد میگرن و سردرد:

۱٫ بسیار مهم : قبل و بعد از آنجام این تکنیک های ماساژ آب فراوانی بنوشید.

۲٫ انگشتان شست خود را بر برآمدگی بینی گذاشته و بر آن فشار محکمی وارد کنید – دقیقا پایین تر از پیشانی. جهت اعمال فشار باید به سمت داخل و به سمت سر باشد. در این تکنیک ماساژ فردی، فشار محکم است ولی باعث ایجاد درد نمی شود. این تکنیک ماساژ را ۷ تا ۱۰ ثانیه انجام دهید، سپس نفس عمیقی بکشید. ۲ تا ۴ بار این کار را تکرار کنید.

۳٫ انگشتان شست دست را در پایین پیشانی بگذارید، دقیقا زیر ابرو ها ، اما در این تکنیک ماساژ به سمت پیشانی فشار بیاورید، باز هم می گوییم که فشار نباید باعث ایجاد درد شود و باید تنها باید محکم باشد. در این قسمت از ماساژ ، در حین اعمال فشار ، نفس های عمیقی بکشید. ۷ تا ۱۰ ثانیه فشار را حفظ کنید و هر چند بار که می خواهید این روش ماساژ را تکرار کنید.

۴٫ با استفاده از هر دو دست خود پوست و بافت زیر ابروها را بگیرید، سپس با یک فشار ملایم این قسمت را به سمت خارج – مخالف سر – بکشید. این تکنیک ماساژ را ۷ تا ۱۰ ثانیه ادامه دهید و تا حد لازم تکرار کنید.

۵٫ انگشتان شست یا ۳ انگشت میانی خود را بر گیجگاه (شقیقه) سر گذاشته و فشار محکمی وارد کنید. در این تکنیک ماساژ می توانید نوعی حرکت چرخشی و دایره ای را چاشنی کار کنید، این تنوع بسیار تاثیر گذار است. ۷ تا ۱۰ ثانیه انجام داده و فشار دائمی را بر شقیقه وارد کنید.
۶٫ افرادی که از درد های سینوسی رنج می برند (درد هایی که در حفره های سر ایجاد می شود) می توانند بر کناره های بینی خود فشار وارد کنند و انگشتان دست را محکم و چسبیده به پوست به طرف گونه ها حرکت دهند. در این تکنیک ماساژ فردیی، جهت اعمال فشار به سمت سر است و حرکت از کناره بینی آغاز می شود و تا انتهای گونه به طرف گوش ها ادامه دارد.

۷٫ نکته طلایی: اگر یک فوم استوانه ای یا چیزی دارید که از پلاستیک سخت و با پوشش فوم ساخته شده است، هدف این است که به پشت دراز بکشید و شیء مورد نظر را در زیر گردن دقیقا پایین تر از جمجمه قرار دهید. فوم را طوری زیر جمجه قرار دهید که در تمام طول ماساژ بی تحرکت بماند.

عواملی که باعث سردرد و میگرن می شود:

نکته جالب این موضوع جایی است که %۸۵ بیماران میگرنی می توانند به عامل بوجود آورنده این نوع درد ها اشاره کنند. این عوامل شامل آب و هوا (بیش از %۵۰)، از دست دادن وعده های غذایی مهم (%۴۰)، استرس (حدود %۵۰)، مصرف مشروبات الکلی (%۵۰) و خوردن غذاهای متنوع (%۴۵). بیش از %۵۰ درصد زنان نیز قاعدگی را به عنوان یکی از عوامل میگرن می دانند.

بنابراین وقتی با این عوامل مواجه می شوید بهترین راه این است که تکنیک های ماساژ فردی را امتحان کنید. مطمئن باشید با استفاده از ماساژ برتر براحتی می توانید سردردهای خود را ریشه کن کنید.