اعتبار 3 میلیاردی برای ساماندهی کودکان کار و خیابان پایتخت
احمد خاکی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی در شهر تهران اظهار کرد: این طرح با مشارکت ۱۸ NGO و دو مرکز دولتی در حال اجرا است.
 
وی تصریح کرد: زمانبندی که برای طرح در نظر گرفته شده ۵ ساله بوده و امیدوار هستیم در این زمان بتوانیم به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنیم.
 
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران با ارائه آماری از تعداد کودکان کار و خیابانی شناسایی شده در طرح ساماندهی کودکان خاطرنشان کرد: هزار و ۸۳۶ کودک کار و خیابانی در این طرح شناسایی شده اند که از آن جمله می‌توان به ارائه خدمات تحصیلی، رفاهی و همچنین آموزشی به خانواده‌ها اشاره کرد.
 
خاکی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از کودکان در طرح ساماندهی، از مهاجرین سایر کشور‌ها هستند، اذعان کرد: علاوه بر کودکان مهاجر شناسایی شده، بخشی از کودکان نیز فاقد شناسنامه و اوراق هویتی بوده و همین امر مشکلاتی را به وجود آورده است.
 
وی با ارائه درخواستی از دستگاه‌های مسئول در حوزه ساماندهی کودکان کار و خیابانی خاطرنشان کرد: شهر تهران با وسعتی که دارد هر روز شاهد حضور کودکان کار و خیابانی از سایر کشور‌ها است و در این زمینه باید تصمیمات لازم از سوی دستگاه‌ها اتخاذ شود.
 
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران در ادامه به اعتبار در نظر گرفته شده در خصوص طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی در شهر تهران اشاره کرد و گفت: برای ساماندهی هزار و ۸۳۶ کودک، ۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.