بهروز علی محمدی وکیل پایه یک دادگستری با تایید این خبر به جهان گفت: متاسفانه م. ج که طبق حکم صادره از شعبه ۱۱۷۱ متهم شناخته و به دو سال حبس محکوم شده است، با طرح نقشه وتوسل به مواردی همچون داشتن سابقه فعالیت در صداو سیما به عنوان تهیه کننده، به موکل من نزدیک شده و با شناختی که از روحیه مذهبی و انسانی وی داشته، به تدریج زمینه کلاهبرداری مورد نظرش را چیده است.

او درباره روند فریب خوردن مجری تلویزیونی گفت: متهم این پرونده با واریز مبلغی به حساب موکلم، از او می خواهد که بپذیرد به عنوان مجری در برنامه ای که او به عنوان تهیه کننده خواهد ساخت اجرا را بر عهده گیرد.

وی افزود: متهم که با حکم دادگاه ممنوع الخروج هم شده است، در همان حین با انواع لفاظی ها، از مجری مطرح تلویزیون می خواهد تا او را در گرفتن وامی چند صد میلیونی یاری کند وبرای این مقصد از این مجری می خواهد که تنها دارایی اش را به صورت صوری به او بفروشد تا او بتواند با مبایعه نامه آن، وام مورد نظرش را دریافت کند؛ ولی متاسفانه پس از این کار و انتقال سند در محضر، بدون آنکه چکی که بابت ثمن معامله پرداخته بود تامین اعتبار کند، ملک یاد شده را به صورت رهن کامل اجاره داده و پس از آن متواری شده است.

وکیل این مجری مالباخته همچنین گفت: با وجودی که وی فراری است، شعبه ۱۱۷۱ دادگاه جزایی قدس وی را متهم شناخته و علاوه بر صدور حکم دو سال حبس، حکم جلب سیار او را نیز صادر کرده است.

علی محمدی با ابراز گلایه، به دلیل متواری بودن متهم، علیرغم صدور حکم جلب سیار و ممنوع الخروج بودن وی، ادامه داد: از آنجا که طبق قانون ۱۷۵ آیین دادرسی در صورت قطعی شدن محکومیت، امکان انتشار تصویر متهم وجود دارد، برای دستگیری او عکسش را در اختیار رسانه ها قرار خواهد داد.

وکیل اين مجری محجوب و شناخته شده با تاکید بر اینکه کسانی که به هر دلیل مشهور و مورد توجه مردم هستند نباید فریب افراد ظاهر ساز را بخورند، افزود: این نوع اشخاص نباید گمان کنند که از گزند کلاهبرداران و شیادان در امان هستند، چون افراد نادرست و بزهکار با انواع ترفندهایی که دارند سعی می کنند به ایشان نزدیک شده و به مطامع شیطانی شان دست یابند.