شرق: اين پرونده با اعلام شكايت دختر جوان در پليس آگاهي شيراز گشوده شد. اين دخترگفت يك سيدي از خودش به همراه نامهاي را دريافت كرده و مجبور شده به خاطر تهديدهاي ارسالكننده نامه به او باج بدهد. وي توضيح داد: چند روز قبل بستهاي به خانهام پست شد وقتي آن را باز كردم يك حلقه سيدي و يك نامه پيدا كردم. در نامه نوشته شده بود اگر ۱۶ميليون تومان نپردازم فيلم تكثير خواهد شد در حالي كه نميدانستم ماجرا چيست و تصور ميكردم بسته را به اشتباه برايم فرستادهاند به تماشاي سيدي مشغول شدم و در كمال ناباوري ديدم فيلمي غيراخلاقي از من است.

شاکی در ادامه گفت: «من مدتی قبل به طور اتفاقی در خیابان با پسری جوان به نام حمید آشنا و با او دوست شدم؛ پسر خوبی به نظر می‌رسید و به‌تدریج علاقه‌ام به او بیشتر شد تا اینکه یک روز حمید از من دعوت کرد به خانه‌شان بروم او هدف از این دعوت را صحبت کردن و آشنایی بیشتر اعلام کرد من هم مخالفتی نکردم وقتی به آنجا رفتم، غیراز حمید کسی در منزل نبود.»
دختر جوان اضافه کرد: «در خانه حمید با من رابطه برقرار کرد ولی فکر نمی‌کردم از این صحنه‌ها فیلمبرداری‌شده و اصلا نمی‌دانم این فیلم به دست اخاذ ناشناس افتاده است. من اوایل تلفن‌های فرد ناشناس را جدی نگرفتم اما بعد از آبرویم ترسیدم و مجبور شدم پولی را که داشتم به او بدهم تا فیلم را پخش نکند اما آن فرد هنوز هم از من پول می‌خواهد و خیال ندارد این بازی را تمام کند.»

ماموران بعد از شنیدن حرف‌های این دختر تحقیقات وسیعی را آغاز کردند. آنها بازجویی از حمید را بهترین راه برای رسیدن به فرد ناشناس تشخیص دادند حمید در ابتدا حاضر نبود رابطه با شاکی را بپذیرد اما وقتی ماموران خانه او را جست‌وجو کردند، فهمیدند آنجا به دوربین مدار بسته مجهز است همین موضوع فرضیه دست داشتن حمید در باج‌گیری میلیونی را قوت بخشید و بازجویی‌ها از این پسر وارد مرحله تازه‌ای شد.

حمید بعد از مدتی مقاومت بالاخره به جرمش اعتراف کرد و گفت: «من از قبل خانه‌ام را به دوربین مداربسته مجهز کرده بودم وقتی با این دختر آشنا شدم او را برای برقراری رابطه به منزلم دعوت و از او فیلمبرداری کردم یک روز وقتی داشتم این فیلم را تماشا می‌کردم به فکرم رسید با استفاده از آن اخاذی کنم به این تربیت که مشکلات مالی‌ام هم حل می‌شد.»

متهم ادامه داد: من سيدي و نامه را براي طعمهام فرستادم و با تغيير دادن صدايم به او تلفن ميزدم و به تهديدهايم ادامه ميدادم تا بلكه به هدفم برسم من فكر نميكردم اين دختر شكايت كند چون تصورم اين بود از آبرويش ميترسد و خواستههايم را انجام ميدهد.بنا بر اين گزارش، حميد اكنون در بازداشت بهسر ميبرد و تحقيقات از او ادامه دارد.