به گزارش مهر، دکتر نسرین سلطانخواه امروز در سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی با اشاره به برگزاری ۱۳ دوره این جشنواره افزود: اگر بخواهیم در جامعه ای سرافراز زندگی کنیم باید جامعه ای پیشرفته داشته باشیم که پایه های اصلی آن بر علم و فناوری قرار گیرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه دنیای علم و فناوری دنیای پیشرفت است، اظهار داشت: از این رو بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت ها و پشتیبانی هایی از نخبگان کشور در نظر گرفته است تا کشور بتواند از دستاوردهای نخبگان بهره مند شود.

وی با اشاره به تسهیلات این معاونت برای استعدادهای برتر و نخبگان کشور خاطرنشان کرد: بنیاد ملی نخبگان از سال ۸۶ تاکنون از ۴۵۶ نفر از برگزیدگان جشنواره های خوارزمی حمایت های مادی و معنوی اعمال کرده است.

سلطانخواه همچنین با اشاره به دو حمایت جدید این معاونت از استعدادهای برتر کشور خبر داد و یادآور شد: بر این اساس بنیاد ملی نخبگان زمینه های لازم برای جذب نخبگان در شرکت های دانش بنیان را فراهم می کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه این حمایت در یک دوره یک تا دو ساله اجرایی می شود، خاطر نشان کرد: بر اساس این طرح، بنیاد ملی نخبگان برای جذب نخبگان از شرکت های دانش بنیان حمایت های مالی به عمل می آورد.

وی همچنین بورسیه دانش آموختگان دوره های کارشناسی ارشد را از دیگر برنامه های این معاونت نام برد و ادامه داد: با توافق های اولیه ای که با وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم تحقیقات و فناوری به عمل آمد دانش آموختگان واجد شرایط ارشد می توانند با بورسیه معاونت علمی در دانشگاهها در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند.

سلطانخواه با تاکید بر اینکه این دو حمایت به زودی ابلاغ خواهد شد، یادآور شد: اعمال این گونه حمایت ها موجب می شود تا علاوه بر آنکه کشور از دستاوردهای این محققان بهره مند شود، زمینه هایی برای جذب امکانات آزمایشگاهی و اشتغال برای دانش آموختگان فراهم شود.