چه کسانی گزینه احتمالی شهردار تهران هستند؟

محمد علیخانی با اشاره به توافق صورت گرفته فی‌مابین ۲۱ نفر از منتخبین مردم در شورای شهر تهران  اظهار کرد: بنا به این توافق قرار شد از اعضای شورای پنجم کسی برای قبول مسئولیت در بخش‌های مختلف از شورا خارج نشود.

وی ادامه داد: بر همین اساس اعضای شورای پنجم تصمیم گرفتند که در جلسه بعدی گزینه‌های پیشنهادی خود را با شاخص‌های تعیین شده در جلسه مطرح کنند و در نهایت در خصوص تعیین شهردار تهران تصمیم‌گیری شود.

علیخانی افزود: اولویت ما یک شورای منسجم برای آینده است و این در حالی است که هم‌اکنون هیچ اختلاف‌نظری در بین ۲۱ عضو شورای پنجم وجود ندارد به طوری که برخی از خارج شورا به دنبال مطرح کردن برخی از مسائل و ایجاد حساسیت در شورا هستند.

منتخب مردم در شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که چه کسانی گزینه احتمالی شهردار تهران هستند؟ گفت: در این زمینه فقط گمانه‌زنی در خارج از شورا شده است و در جلسات شورا به صورت رسمی هنوز فردی مطرح نیست.

وی تصریح کرد: بر همین اساس در جلسه بعدی شورای شهر تهران که حدود ۱۰ روز آینده برگزار خواهد شد، اعضای شورای پنجم هر کدام سه نفر را به عنوان گزینه پیشنهادی شهردار تهران در جلسه مطرح خواهند کرد و در نهایت در خصوص گزینه‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

علیخانی بیان کرد: اعضای شورای پنجم در تلاش هستند تا قبل از آغاز رسمی شورای پنجم، فرد مورد نظر را برای شهرداران تهران انتخاب کنند تا از زمان باقی‌مانده استفاده کنند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا برای انتخاب رئیس و هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز جلساتی برگزار شده است یا خیر؟ گفت: در این زمینه هنوز گزینه‌ای مطرح نیست اما افراد باسابقه و باتجربه در شورا حضور دارند که در آینده در خصوص ریاست شورای پنجم تصمیم‌گیری خواهد شد.