اسپاسم ناحیه ساق پا و پشت سر را جدی بگیرید

قدیر محمدی درباره نقش طب فشاری در درمان پروستات اظهار کرد: افرادی که به دلیل پروستات، دچار اسپاسم عضلانی هستند می‌توانند برای درمان خود از ماساژ استفاده کنند.

پروستات عامل برخی از اسپاسم‌ها

وی عنوان کرد: پروستات غدّه‌ای است که دور مجرای ادرار حلقه زده است, وقتی پروستات بزرگ می‌شود، به مجرای ادرار فشار می‌آورد و از راحت خارج شدن ادرار جلوگیری می‌کند, وقتی که ادرار راحت خارج نشود و مثانه پر باشد، بدن به شکل طبیعی ادرار تولید نمی‌کند و موادی که باید دفع شوند در دو ناحیه یعنی عضلات پشت سر و ساق پا تجمّع پیدا می‌کنند.

این متخصص طب سنتی و طب سوزنی متذکر شد: افرادی که مشکل پروستات دارند، در ناحیه ساق پا و پشت سر دچار اسپاسم هستند همچنین مردانی که دچار اسپاسم در این نواحی هستند احتمالاً در آستانه ابتلا به پروستات هستند, ماساژ می‌تواند پیشگیری کننده از بیماری باشد.

تأثیر ماساژ پا در درمان پروستات

محمدی یادآور شد: مالیدن روغن به کناره خارجی پا، از انگشت کوچک تا پاشنه به وسیله روغن زیتون و ماساژ آن در درمان پروستات مؤثّر است؛ این کار علاوه بر اینکه باعث برطرف شدن اسپاسم می‌شود به آرامش افراد کمک می‌کند.

تأثیر ماساژ در درمان تکرر ادرار

وی گفت: راهکار دیگری که برای درمان پروستات وجود دارد این است که مبتلایان، چهار بند انگشت زیر ناف را هر 8 ساعت یکبار چرب کرده و 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهند, این راهکار علاوه بر درمان پروستات برای کسانی که تکرر ادرار دارند نیز مؤثّر است.