ساماندهی حدود 80 هزار معلم در مدارس

علیرضا کمرئی در مراسم معارفه مدیرکل جدید آموزش وپرورش شهر تهران که با حضور وزیر آموزش وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: از مرداد سال گذشته تاکنون حدود 11 ماه در آموزش و پرورش شهر تهران فعالیت داشتم و در شروع کار برنامه یکساله پیش روی شهر تهران را تنظیم کردیم تا بتوانیم به اهداف کوتاه مدت و میان مدت برسیم.

وی ساماندهی نیروی انسانی در مرداد 95 را از اصلی‌ترین برنامه‌های شهر تهران عنوان کرد و گفت: برنامه آموزشی برای دانش‌آموزان شهر تهران و ساماندهی حدود 80 هزار معلم در مدارس در طول چند ماه مانده به شروع سال تحصیلی 96-95، کار بزرگی بود و تلاش شد تا بتوانیم خدمات مناسب‌تری را به دانش‌آموزان ارائه دهیم.

مدیرکل سابق آموزش وپرورش شهر تهران ادامه داد: بهبود روابط انسانی در شهر تهران با رویکرد تعالی و پیشرفت امور به سمت سلامت اداری، تلاش برای جذب ساماندهی نیروی انسانی با رویکرد نیروهای موجود، سیستمی‌کردن امور و کاستن از چارچوب‌های غیرضرور اداری و گسترش صمیمیت در فضای سازمانی از رویکردهای اصلی برنامه‌ریزی در شهر تهران بوده است.

کمرئی ادامه داد: با این جهت‌گیری‌ها تلاش شد به معنای واقعی کلمه «تعلیم وتربیت» برای دانش‌آموزان فراهم شود نه صرفاً انتقال دانش بدون در نظر گرفتن تربیت.

وی با بیان اینکه نقش راهبری مدیران برای ارتقای کیفیت آموزش وپرورش را افزایش داده‌ایم، گفت: با ایجاد فضای مثبت اداری توانستیم کارهای تابستانی شهر تهران از جمله صدور ابلاغ و احکام معلمان، اصلاح برخی رویکردهای اداری و زمینه سازی اجرای مناسب هدایت تحصیلی، اعزام دانش‌آموزان به اردوهای تابستانی، صدور ابلاغ پایگاه‌های تابستانی و کلاس‌های فوق برنامه صورت گرفت که همگی این اقدامات، با همکاری مدیران و معلمان شهر تهران انجام شده است.

مدیرکل سابق آموزش وپروش شهرتهران، آینده پژوهی را یکی از برنامه‌های شهر تهران عنوان کرد و گفت: با این رویکرد سعی کردیم تا با برنامه‌ریزی بلندمدت در پرتوی شناخت و احصای مشکلات، بتوانیم از بحران‌هایی که می‌تواند آینده آموزش و پرورش شهر تهران را به خطر بیندارد، جلوگیری کنیم.

همچنین در این مراسم، عباسعلی باقری مدیرکل جدید آموزش وپرورش شهر تهران تأکید کرد: هر فعالیتی که به فرآیند تربیت در کلاس درس و مدرسه کمک کند، مفید است و غیر از آن بی‌ثمرخواهد بود.

وی با تأکید بر توانمندسازی معلمان به دانش روز تصریح کرد: اساس کار تعلیم و تربیت در مدرسه شکل می‌گیرد و از این منظر باید معلم را توانمند کرد تا بتوانیم خدمت شایسته‌تری را به دانش‌آموزان ارائه دهیم. خدمت به معلمان، دانش‌آموزان و مردم خوب شهر تهران را افتخار می‌دانم.