ضرورت پرهیز رییس جمهور از اتخاذ مواضع چندگانه

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت پرهیز رییس جمهور از اتخاذ مواضع چندگانه، خواستار جلوگیری از تکرار ادبیات ناخوشایند علیه فعالیت اقتصادی سپاه پاسداران در مسیر توسعه کشور و اصلاح این ادبیات شد.

مجتبی شاکری در تذکر پیش از دستور خود در جریان سیصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر تهران که به صورت غیرعلنی برگزار شد، با تقدیر از عملیات موسوم به لیله القدر و شلیک موشک‌های ذوالفقار که به انفجار مقر داعش در دیر الزور انجامید، گفت: کار اطلاعاتی دقیق سپاه قدس نیز برای کمک به نقطه‌زنی دقیق مقر دشمن ارزشمند بود و مجموعه این عملیات نشان می دهد فرمان مقام معظم رهبری برای شلیک این موشک ها اقدام عملی در پاسخ به نفرت ملی و فراملی از امریکا، اسرائیل، داعش و آل سعود بود که با عزت و اقتدار محقق شد و یک پیروزی بزرگ را هم نصیب ملت کرد و نشان داد 28 خرداد می تواند سر فصلی برای رونمائی از گفتمان اقتدار و مقاومت باشد.

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی باشکوه روز قدس امسال، گفت: مردمی که در ایران و اقصی نقاط دنیا در این مراسم حاضر می شوند و فریاد مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دهند، خالق این تصویر بزرگ و سرمایه عظیمی هستند که پیش روی دنیا به نمایش درآمد. رسانه ها نباید این تصویر پر شکوه را نادیده بگیرند اما برخی از روزنامه‌ها در صفحه یک خود به جای بازنمایی این حماسه صرفا به حواشی پیرامون رییس جمهور در روز قدس پرداختند و تابلوی زیبای این روز را تحت الشعاع حواشی قرار دادند که رفتاری غیر حرفه ای در برابر عظمت حضور ملت بود.

شاکری ابراز امیدواری کرد: دولت هم با همین دقت نقطه‌زنی موشک‌های ذوالفقار، نسبت به انهدام آسیب مهم ورود کالاهای قاچاق می‌تواند نقطه‌زنی کند. قوه‌قضاییه نیز باید به همین دقت شلیک موشک‌های خود را برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و دانه درشت ها به کار بندد.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه طبق قواعد حقوقی کسی که آغاز کننده یک عمل است، مسئولیت اصلی را بر عهده دارد، اظهار کرد: اینکه برخی از مسئولان دولتی قرارگاه خاتم الانبیا سپاه و کارهای شایسته ای را که این نهاد مطابق اصل 148 قانون اساسی انجام می هد را زیر سوال ببرد، رفتار شایسته‌ای نیست. استفاده از امکانات نیروهای مسلح برای توسعه و آبادانی به اجرای پروژه های عمرانی عظیمی در کشور انجامیده که نمونه‌هایی از آن نیز در شهرداری تهران اجرا شده و افتخارانگیز است.

وی ادامه داد: حتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس که رییس جمهور افتتاح کرد نیز توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) سپاه اجرا شده است، بنابراین اینکه رییس جمهور از فعالیت اقتصادی سپاه با الفاظ خصولتی و اصطلاحاتی نظیر «دولت تفنگداران» که نزد مردم بار منفی دارد، یاد کند، امری ناپسند ،تحریک آمیز و غیر منصفانه است.

شاکری با اشاره به همراهی دولت در پذیرش معاهده «F.AT.F» که به نوعی به ردیابی ارسال کمک‌ها به جبهه مقاومت می انجامد، گفت: مردم مواضعی از این دست را شاهد هستند و حتی متعهد شدن دولت به اجرای سند 2030 و مخالفت رئیس جمهور با شعارهایی که مردم علیه دشمن سر می‌دهند؛ رئیس‌جمهور در این موارد مواضع درستی اتخاذ نکرد. مرزبندی دوقطبی جامعه به اکثریت و اقلیت انتخاباتی با حاشیه‌سازی‌های تحریک‌آمیز نیز درست نبود. اگر تحریک گسلها و حاشیه‌سازی‌ها کنار گذاشته شود، وحدت هم حفظ خواهد شد و عده‌ای هم علیه رییس جمهور تحریک نمی‌شوند که نتیجه آن اقداماتی شبیه آنچه در روز قدس صورت گرفت، باشد.

وی در ادامه ، جلسه مشترک شورای چهارم و پنجم را اقدام مثبتی دانست که خوب است تکرار شود و انتقال تجربیات به درستی صورت بگیرد و افزود: از برخی اعضای شورای چهارم که در این جلسه حضور نداشتند، درخواست می‌کنم در این جلسات فعالانه و با مطالب دسته بندی شده برای انتقال تجربیات حاضر شوند.

شاکری به اعضای شورای پنجم نیز توصیه کرد حتما برنامه پنج ساله دوم را بخوانند چراکه تا سال 97 باید با همین نقشه پیش بروند و از طرفی حتما برنامه‌های یک ساله را جدی بگیرند و با برنامه‌ریزی دقیق تا آغاز دوره پنجم بازدیدهای میدانی، سرکشی از پروژه‌های انجام شده و در دست اقدام را به طور جدی دنبال کنند چون هم شورا و هم شهردار یعنی هم قانونگذار و هم مجری در دوره پنجم تغییر می‌کند و بی توجهی به این موضوع می تواند نظارت شورا را دچار اشکال کند.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر اعضای شورا به درستی به برنامه کنونی اداره شهر ورود نکنند، سال اول که اکنون در نیمه است سال دوم هم منفعل خواهند بود و فقط سال سوم، سال طلایی آنها خواهد بود، چراکه سال چهارم ناگزیر هستند برای واگذاری امور به دوره بعد آماده شوند. لذا این فرصت ها را باید مغتنم بشمرند.