به گزارش ايسنا، مرتضي اصفهاني در تشريح جزئيات اين خبر گفت: با اعلام خبر وقوع آتشسوزي در يکي از بيمارستانهاي تهران که در محدوده تحت پوشش ايمني ايستگاه يك آتشنشاني قرار داشت، آتشنشانان ايستگاه يك به همراه گروههاي نجات ۱، ۹ و ۱۴ آتشنشاني عصر روز جمعه به محل حادثه اعزام شدند.

مدیر منطقه یک عملیات آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه در جریان این حادثه به هیچ‌ یک از بیماران و کارکنان بیمارستان آسیب نرسیده است افزود: این آتش‌سوزی ناشی از بروز اتصالی در سیم‌های برق یکی از میزهای کامپیوتر در طبقه زیرزمین ساختمان رخ داد و دود ناشی از آن از طریق سقف کاذب و رایزرها به طبقات دیگر ساختمان نفوذ کرده بود.

وی با اشاره به قطع شدن جریان برق هنگام وقوع آتش‌سوزی گفت: دود ناشی از سوختن روکش سیم‌ها و کابل‌های برق به سرعت فضای طبقات ساختمان هشت طبقه بیمارستان را فرا گرفت.

به گزارش ایسنا، هادی میرافضلی معاون منطقه یک عملیات آتش‌نشانی تهران نیز با بیان اینکه قطع شدن جریان برق و از کار افتادن سامانه روشنایی و دستگاه‌های حساس ساختمان می‌توانست خطرات احتمالی را به ویژه برای بیماران در پی داشته باشد افزود: آتش‌نشانان شعله‌های آتش را در کانون آتش‌سوزی به سرعت مهار و از گسترش بیشتر آن جلوگیری و آن را کاملاً خاموش کردند.

وی اضافه‌کرد: با توجه به ضرورت نجات جان بیماران و کارکنان بیمارستان آتش‌نشانان و نجاتگران در چند گروه عملیات امداد و نجات را آغاز کردند.

معاون عملیات منطقه یک آتش‌نشانی همچنین خاطرنشان کرد: گروهی از آتش‌نشانان با توجه به قطع برق با استفاده از ژنراتور‌های یدکی اقدام به برق‌رسانی به بخش‌های مختلف بیمارستان کردند تا دستگاه‌های حساس مانند اکسیژن و… برای استفاده بیماران دوباره راه‌اندازی شود.

وي شمار افراد نجات يافته از اين آتش سوزي را ۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: آتشنشانان همچنين با استفاده از هواکشهاي مخصوص عمليات تخليه دود از طبقات را آغاز کردند که اين عمليات تا يک ساعت بعد ادامه پيدا كرد.