پدرها باعث می‌شوند کودکان سریع‌تر یاد بگیرند

والد بودن یعنی حجم زیادی از مسئولیت‌ها. اما شناخت نقش پدرها می‌تواند به ما کمک کند والد بهتری باشیم یا به پدران در ایفای نقش حمایت‌گرانه‌شان کمک کنیم.

بعضی از پدرها بین دختران و پسران‌شان فرق می‌گذارند

مطالعه جدیدی که در مجله Behavioral Neuroscience به چاپ رسیده نشان می‌دهد که بسیاری از پدران رفتار متفاوتی با پسران و دختران‌شان دارند و به این ترتیب می‌توانند تاثیر عمیقی بر آن‌ها به جا بگذارند.

پدرانی که در این مطالعه شرکت کرده بودند با دخترانشان بیشتر سر و کله می‌زدند، وقت بیشتری صرف می‌کردند تا با آن‌ها درباره احساسات صحبت کنند و حتی بیشتر با آن‌ها آواز می‌خواندند. پدران در برابر ابراز خوشحالی در چهره دخترانشان، در نواحی‌ای از مغز که مربوط به تنظیم پاداش و پاسخ‌های احساسی است پاسخ عصبی قوی‌تری از خود نشان می‌دادند.

 محققان نشان دادند: پدران زمان بیشتری را صرف بازی‌های پرسرو صدا با پسرانشان می‌کنند.

آنها اظهار کردند: در دنیای واقعی، شیوه رفتار پدران با کودکانشان تحت تاثیر جنس است.

سرپرست ارشد این تحقیق جنیفر ماسکارو می‌گوید: ما باید بدانیم چگونه تصور ناخودآگاه از جنس می‌تواند در شیوه برخورد ما با کودکانمان موثر باشد. 

تغذیه پدرها بر روی کودکان تاثیر می‌گذارد

نتایج یک سری مطالعات جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی پدران در طول و قبل از دوران حاملگی مادران، تقریبا بر همه چیز تاثیر می‌گذارد؛ از توانایی یک پسر برای بچه‌دار شدن گرفته تا این که نوزادان تا سن پنج سالگی وزن طبیعی داشته باشند.

وین هاتریک رئیس موسسه سلامت پدران کانادایی می‌گوید: به باور من پیامی که می‌توانیم به همه پدران بدهیم این است: شما مهم‌ هستید.

او ادامه می‌دهد: اگر پدران سلامت خود را قربانی کنند در حقیقت سلامت فرزندانشان را قربانی کرده‌اند.

پدرها باعث می‌شوند کودکان سریع‌تر یاد بگیرند

نوزادانی که پدرانشان با آن‌ها بازی می‌کنند در تست‌های ذهنی عملکرد بهتری نشان می‌دهند. این مطالعات نشان می‌دهد کودکانی که پدران حساس و آرامی دارند بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند.

محققان می‌گویند این یافته‌ها نشان می‌دهد حمایت پدران و دخالت مثبت آن‌ها در اوایل دوران نوزادی تا چه اندازه در رشد ذهنی و جسمی فرزندان مهم است.