جزئیاتی از تشکیل باشگاه رفاهی سازمان نظام پرستاری

دکتر سید عباس کشفی در رابطه با تشکیل باشگاه رفاهی سازمان نظام پرستاری، گفت: در پی چنین رویکردی بود که باشگاه رفاهی سازمان نظام پرستاری کشور با نظارت و مدیریت معاونت فرهنگی، رفاهی و اجتماعی این سازمان شکل گرفت. یکی از مزایای تشکیل این مجموعه آن است که با حضور متمرکز و گسترده پرستاران در قالب مجموعه باشگاه رفاهی نظام پرستاری علاوه بر جلوگیری از پراکندگی امکانات رفاهی این سازمان در بخش های مختلف، قدرت چانه زنی سازمان نیز (به واسطه این حضور گسترده و آمار بالای اعضا) با مجموعه های مختلف رفاهی بالاتر رفته و در نتیجه می توانیم با قیمت های بسیار مناسب امکانات بسیار خوبی در اختیار جامعه شریف پرستاری کشور قرار دهیم.

وی در رابطه با حوزه جغرافیایی خدمات دهی این باشگاه، افزود: با توجه به آغاز بکار این مجموعه در حال حاضر گستردگی امکانات باشگاه رفاهی نظام پرستاری در سطح کشور یکسان نیست و با توجه به مرکزیت این سازمان در شهر تهران، در فاز اول امکانات نسبتاً کاملی برای پرستاران پایتخت در نظر گرفته شده که البته برای پرستاران سایر شهرهای کشور نیز قابل استفاده است مانند خرید کالا از فروشگاه های مختلف و ارسال به سراسر کشور. اما در موضوع امکانات اقامتی هم اکنون برای پرستاران کل کشور امکانات مناسبی را در باشگاه در نظر گرفته ایم. لازم به ذکر است که هدف ما در معاونت فرهنگی، رفاهی و اجتماعی سازمان توزیع یکسان امکانات رفاهی در همه  شهرها و مراکز استان هاست اما این موضوع منوط به استقبال پرستاران سراسر کشور از خدمات باشگاه رفاهی نظام پرستاری و همکاری سامانه رابطین فرهنگی سازمان نظام پرستاری است.

کشفی در رابطه با سامانه رابطین فرهنگی سازمان نظام پرستاری، گفت: طی نامه ای که چندی پیش به رؤسای هیئت مدیره های نظام پرستاری سراسر کشور ارسال شد مقرر گردید که یک نفر به عنوان مسئول فرهنگی، رفاهی و اجتماعی هر هیئت مدیره به معاونت فرهنگی سازمان معرفی شود که از طریق این نماینده بتوانیم یک رابطه دو سویه را شکل دهیم. به این معنا که از یک طرف با معرفی امکانات رفاهی موجود به رابطین فرهنگی هیئت مدیره ها، پرستاران هر هیئت مدیره در جریان امکانات موجود قرار بگیرند و از طرف دیگر هر نماینده ای با معرفی امکانات رفاهی، گردشگری، اقامتی و... شهر خود به این معاونت می تواند زمینه استفاده سایر همکاران پرستار در جای جای کشور را از این امکانات فراهم سازد. مسلماً و به طور حتم نتیجه این ارتباط دو سویه و فعال یک کار جامع کشوری است که عواید آن به طور مستقیم شامل حال پرستاران خواهد شد.

وی در خصوص نحوه استفاده از سایت و حق عضویت در این باشگاه گفت: باتوجه به اطلاعات جامعی که در همه قسمت های سایت موجود است همکاران محترم پرستار می توانند اطلاعات کاملی را از طریق سایت و بدون پرداخت هیچ هزینه ای کسب کنند. درصورتی که همکاران پس از کسب اطلاعات متمایل به استفاده از امکانات موجود در باشگاه شدند بایستی با تکمیل فرم اطلاعاتِ عضویت و نیز پرداخت مبلغ ۲۰ هزار تومان برای عضویت های فعال نظام پرستاری و ۳۰ هزار تومان برای عضویت های غیر فعال و نیز پرستاران غیر عضو، برای مدت یک سال به عضویت باشگاه رفاهی سازمان نظام پرستاری در آمده و از بخش های مختلف آن استفاده نمایند. موضوعی که بایستی در اینجا به آن تاکید کنم این است که همکاران پرستاران پس از این که به عضویت باشگاه در آمدند برای استفاده از هر یک از امکانات موجود در سایت می توانند معرفی نامه را به طور مستقیم از طریق سایت باشگاه دریافت نمایند و برای این کار نیاز به مراجعه حضوری به هیچ بخشی ندارند.

کشفی خاطر نشان کرد: باشگاه رفاهی سازمان نظام پرستاری با نظارت و مدیریت مستقیم معاونت فرهنگی، رفاهی و اجتماعی سازمان نظام پرستاری و به صورت برون سپاری به یک مجموعه خارج از سازمان کار خود را آغاز نموده و هیچ انتفاعی برای سازمان نظام پرستاری ندارد.