آخرین وضعیت بازگشایی مرز خسروی به روی زائران اربعین

اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه درباره فراهم‌سازی زیرساخت‌های مرز خسروی برایعبور زوار در مراسم اربعین، گفت: پایانه خسروی، مرزی رسمی است و در این منطقه از گذشته  پایانه باری و مسافری ساخته شده وجود دارد.

وی افزود: مسیرهای منتهی به مرز خسروی دارای تاسیسات لازم است اما در عین حال برای عبور زوار از این پایانه نیازمند تاسیسات جدیدی همچون پارکینگ‌ هستیم.

رازانی تصریح کرد: دو پارکینگ برای ماشین‌های سواری و اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده که هر دو آنها در حال آماده سازی است همچنین مسیر منتهی به مرز خسروی نیاز به روکش جدید آسفالت، سرویس بهداشتی و افزایش باجه‌های گذرنامه در ایران و عراق بوده که تمامی این اقدامات یا انجام شده و یا در حال انجام است.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: پیش از فرارسیدن مراسم اربعین امکانات لازم برای رفاه زوار و عبور آنها فراهم می‌شود همچنین با طرف عراقی هم به توافق رسیدیم و آنها مسئولیت تامین امنیت مسیر تردد زائران را بر عهده گرفتند.

وی گفت: نزدیک‌ترین مسیر به بغداد، نجف و کربلا مسیر خسروی است به هر حال وزارت کشور عراق مسئولیت تامین امنیت زوار را برعهده گرفته براین اساس مشکل حادی اگر به‌وجود نیاید تصمیم دو کشور برای عبور زوار از طریق مرز خسروی قطعی خواهد بود.