واکسیناسیون زائران حج 96 از امروز آغاز شد

علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر در خصوص آخرین اقدامات مرکز پزشکی حج در راستای شناسایی سلامت حجاج اظهار داشت: مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر با هدف خدمت رسانی پزشکی به زوار تلاش می کند تا در جهت تحقق اهداف هفت گانه هلال احمر گام بردارد و در راستای سلامت حجاج ایرانی اقدامات لازم را از حال حاضر تا پایان حج امسال انجام دهد.

وی با بیان اینکه ظرفیت پزشکان برای خدمت رسانی پزشکی به سرکاروان ها اعلام شده و معاینات زوار همچنان ادامه دارد، افزود: حدود 100 هزار واکسن در اختیار مراکز پزشکی قرار داده شده و واکسن مننژیت به تعداد کافی در بین مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها توزیع و کار واکسینه شدن حجاج از امروز آغاز شده است.

مرعشی با بیان اینکه واکسینه شدن حجاج الزامی است، گفت: حجاج می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها در سریع ترین زمان ممکن واکسینه شوند. 

رئیس مرکز حج پزشکی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه تاکنون نمایندگان جمعیت از درمانگاه‌های دو شهر مکه و مدینه بازدید نداشته‌اند، گفت: ما منتظر صدور ویزای کشور عربستان هستیم و تا ویزا صادر نشود نمی توان کاری از پیش برد، چراکه بازدید تیم‌های ما از درمانگاه‌ها مستلزم صدور ویزا است.

وی درباره تمیهدات مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر برای خدمات رسانی به راهپیمایان اربعین حسینی گفت: البته هنوز زمان زیادی تا اربعین حسینی باقی مانده است اما جلسات آن در وزارت کشور برگزار می شود و پس از بازگشت حجاج برنامه ها تهیه و تنظیم می شود.

مرعشی ادامه داد: درمانگاه هایی در دو شهر کربلا و نجف اجاره شده است تا از این طریق به زائران عتبات عالیات خدمات پزشکی ارایه شود و خوشبختانه امکانات این درمانگاه‌ها برای انجام خدمات پزشکی در حد متعادل است.