لزوم بازسازی و توسعه عتبات

 مسعود شوشتری با بیان اینکه جریان نفاق و تکفیر در هزاره سوم نیز همانند صدر اسلام به‌دنبال حذف آثار و ارزش‌های اسلام ناب است،گفت: ائمه اطهار که تجلی اسلام راستین بودند، با نثار جان خود، این ودیعه ارزشمند الهی را تا دوره کنونی یعنی امامت حضرت حجت(عج) حفظ کرده‌اند.

وی افزود: خصومت جریان نفاق و تکفیر به حدی بود که در هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری (بیش از ۹۰سال پیش) یکی از ناگوارترین و اسفناکترین حوادث تاریخ اسلام را با تخریب بقاع متبرکه ائمه مدفون در بقیع رقم زد.

شوشتری یادآور شد: تا پیش از این حتک حرمت از سوی جریان نفاق و تکفیر، قبور پیشوایان و سایر بزرگان اسلام که در مدینه مدفون بودند، دارای گنبد و بنا بود و اهل تسنن و شیعیان احترام خاصی برای این محل قائل بودند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: با قوت گرفتن فرقه انگلیسی - وهابی در عربستان (در قرن چهاردهم هجری) و تسلط یافتن جریان تکفیری بر مدینه، قبور مطهر ائمه مظلوم (ع) و بسیاری از بزرگان اسلام، توسط این فرقه منحرف ویران شد و شیعیان و مسلمانان، از فیض زیارت بارگاه و تربت نورانی آن بزرگواران محروم شدند.

وی با اشاره به شکل‌گیری موج جدیدی از بیداری اسلامی در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: حامیان غربی جریان نفاق و تکفیر با دیدن میزان اثرگذاری انقلاب اسلامی ایران در دنیا، دوباره آتش تکفیر را بر جان جهان اسلام انداختند.

وی با اشاره به اعترافات صریح مقامات کاخ سفید مبنی بر اینکه طالبان و داعش، زاده سیاست‌های غربی‌هاست گفت: همه شاهد بودند که یکی از اهداف اصلی این گروه‌های ترورریستی در سوریه و عراق، تخریب حرم مطهر اهل بیت(ع) و صحابه جلیل القدر پیامبر بود.

شوشتری با بیان اینکه تخریب حرم‌های مطهر، یک هدف استراتژیک جریان نفاق و تکفیر و حامیان غربی آنهاست گفت: از این رو و براساس مبانی دکترین مهدویت، بازسازی و توسعه حرم‌ها در عصر کنونی یک ضرورت راهبردی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: حفظ، حراست و توسعه اماکنی که تخریب آنها در صدر اهداف عناصر تکفیری و حامیان آنهاست، وظیفه راهبردی تمامی شیعیان و پیروان اسلام ناب است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات راهپمایی عظیم اربعین حسینی را یکی دیگر از راهبردهای «دکترین مهدویت» برشمرد و گفت: حضور میلیون‌ها انسان آزاده از سراسر جهان، از نژاد و زبان‌های مختلف و پشتیبانی مردم از حرکت بزرگ آنها، نمادی از قدرت اسلام ناب است که مدعیان نظم نوین جهانی و مدیریت دهکده جهانی را به چالش کشیده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توفیق الهی و مدد اهل بیت، هرچه زودتر زمینه بازسازی حرم‌ ائمه (ع) مدفون در بقیع فراهم شود.

گفتنی است؛ از جمله قبور مطهری که در جریان حرکت خصمانه وهابیون ویران شد، بارگاه و مقبره شریف حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام)، حضرت امام سجاد (علیه السلام)، حضرت امام محمدباقر (علیه السلام) و حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) بود. علاوه بر ویرانی قبور ائمه مظلوم شیعه (ع)، قبر نورانی حضرت عبدالله بن عبدالمطلب (ع) و حضرت آمنه (س)، پدر و مادر حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، عباس عموی پیامبر (ص)، اسماعیل از فرزندان حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) و ... نیز به طور کامل تخریب شد.