درگیری 4 شهرستان سیستان و بلوچستان با طوفان شن

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص گرمای بی سابقه هوا و طوفان 120 روزه سیستان اظهار داشت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد طوفان شن و وزش بادهای 120 روزه و گرمای بی سابقه هوا در جنوب شرقی کشورمان بوده ایم و این منطقه به امدادرسانی نیاز دارد. 

وی ادامه داد: در ابتدا سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به یاری مسئولان استانی نیازسنجی این منطقه را انجام داده تا بر این اساس مشخص شود که چه بخش هایی از استان متاثر از طوفان شده و ساکنان 4 شهرستان زابل، زهک، نیمروز و هیرمند از 20 خرداد تاکنون با این مشکل آب و هوایی روبرو هستند.

سلیمی با اشاره به بهره‌مندی 20 هزار و 654 تن از متاثران از خدمات امدادی تصریح کرد: امدادگران در 59 روستای استان سیستان و بلوچستانخدمات لازم را به هموطنان ارایه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر بیان کرد: 29  تیم عملیاتی به یاری حادثه دیده‌گان از طوفان شن اقدام کردند و  4 هزار و 247 بسته غذایی میان متاثران از طوفان توزیع شده است.

وی ادامه داد: همچنین با تلاش 192 امدادگر، خدمات امدادی لازم به هموطنان متاثر از طوفان شن سیستان و بلوچستان ارایه شده است که با توجه به تداوم این وضعیت آب و هوایی امدادرسانی همچنان ادامه دارد.