شهرداران با شورایاران برخورد سلیقه‌ای می‌کنند

صیامی در سیصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در گزارش عملکرد شورایاری منطقه 21، اظهار داشت:‌این منطقه جزو 5 منطقه بزرگ تهران است که جمعیت 230 هزار نفری دارد.

وی با اشاره به اینکه منطقه 21 تقریبا صنعتی و مسکونی است،‌گفت: عمده این منطقه را کارخانه‌ها و فضاهای تجاری گرفته‌اند. 87 درصد وسعت این منطقه را کارخانه‌ها، پادگان‌ها و فضای سبز اشغال کرده‌اند.

صیامی افزود: مشکلات عدیده‌ای به دلیل حضور کارخانجات در این منطقه ایجاد شده است و ما شاهد تجمع خودروهای سنگین در این منطقه هستیم.

دبیر شورایاری منطقه 21 افزود: از ویژگی‌های منطقه 21، سه شاهراه بزرگ فتح، لشگری، فهمیده و آزادگان است که این محورها ورودی از چندین استان به شهر تهران است. 

وی افزود: برای تسهیل در رفت و آمدها 4 پروژه در سنوات گذشته در این منطقه آغاز شده که یکی از آنها تقاطع ایران‌خودرو با فتح بوده است که امسال به بهره‌برداری رسیده است و بر همین اساس تقاطع شهید لشگری با ایران‌خودرو، دوربرگردان تقاطع خیابان تهرانسر، گل‌ها نیز به بهره‌برداری رسیده است و باعث رفع مشکل ترافیکی در این منطقه شده است. 

صیامی افزود: اسفند سال گذشته پروژه سه‌راه اندیشه قرار بود آغاز شود ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است.

دبیر شورایاری منطقه 21 افزود: 6 سرای محله توسط شهرداری تهران به اتمام رسیده است و تعدادی نیز خریداری شده ولی در تجهیزات سراها مشکل داریم.

وی افزود: سرانه فضای سبز به ازای هر نفر در این منطقه 10 متر پیش‌بینی شده است و در آبیاری فضای سبز این منطقه مشکلاتی وجود دارد که باید تحت پوشش آبیاری تحت فشار یا قطره‌ای باشد.

صیامی افزود: سه سال است از آغاز فاز دوم بوستان حضرت خدیجه می‌گذرد ولی رها شده است. 

دبیر شورایاری منطقه 21 گفت: ناوگان در  حمل و نقل عمومی بسیار فرسوده است در این منطقه بیمارستان نداریم ولی مرکز  خرید عمومی در تهرانسر ایجاد کرده‌ایم.. 

وی گفت: شهرداران با شورایاران برخورد سلیقه‌ای می‌کنند و از سوی دیگر نماینده شورای شهر به دفتر شهردار منطقه می‌آید ولی شورایاری‌ها مطلع نمی‌شوند و قسمت‌های گل و بلبل منطقه را مشاهده می‌کنند که البته جای تأسف دارد.

صیامی افزود: احمد حکیمی‌پور نماینده پهنه غرب شهر تهران و شورای شهر بوده ولی ما هنوز یک جلسه هم با وی نداشته‌ایم. 

در ادامه مهدی چمران بیان داشت: اکثر اعضای شورای شهر از منطقه 21 بازدیدی داشتند و امیدوار هستیم که مشکلات این منطقه به علاوه دیگر مناطق حل شود که البته منطقه 12 به مراتب مشکلاتش از منطقه 21 بیشتر است.