واگن نیاز بحرانی متروی پایتخت است

مازیار حسینی در حاشیه بازدید از کارخانه واگن‌سازی تهران با اشاره به ورود ۶۶ قطار جدید به مدار متروی پایتخت گفت: از این قطارها، دو رام اوورهال کامل و دو رام هم قطارهایی هستند که دچار آب‌گرفتگی شده و اوورهال شده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که اولویت ورود این قطارها در کدام خطوط است؟ گفت: کاهش سرفاصله قطارهای خط ۳ از اولویت‌های ماست. همچنین کاهش سر فاصله در خط ۷ که اخیراً به بهره‌برداری رسیده است نیز از دیگر نیازهای مترو است که به تدریج طی سه ماه نخست بهره‌برداری، این سرفاصله‌ها را کاهش می‌دهیم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه کارخانه واگن‌سازی تهران در سال ۸۲ شکل گرفته و دو موضوع را به طور تخصصی دنبال می‌کند، گفت: تولید واگن‌های جدید برای تهران و کلانشهرها و تعمیرات واگن‌هایی که نیاز به تعمیرات اساسی و تخصصی دارند، دو مأموریت اصلی این کارخانه است.

حسینی با بیان اینکه عمر مفید هر قطار مترو ۳۰ تا ۴۰ سال است، گفت: در طول عمر مفید، قطارها باید چندین‌بار اورحال شوند.

وی با تأکید بر اینکه واگن نیاز بحرانی مترو است، افزود: به همین دلیل از تمامی ظرفیت‌های کشور برای تولید واگن استفاده کرده‌ایم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به تولید صفر تا صد صنعت واگن‌سازی در این کارخانه گفت: در همین کارخانه ۲۰۰ قطعه تولید می‌شود و واگن‌سازی شامل ۱۸ تخصص است.