ايسنا: معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک استان يزد گفت: از ابتداي فعاليت تنها دفتر طلاق داير زرتشتيان کشور در استان يزد تاكنون تنها ۱۰ واقعه طلاق در آن ثبت شده است.

" محمد حسن بهادر " توضیح داد: این دفتر در آبان ماه سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کرده و تاکنون تنها ۱۰ مورد واقعه طلاق زرتشتیان را ثبت کرده است؛ از این تعداد، تنها ۶ مورد آن مربوط به جمعیت حدود ۱۳ هزار نفری زرتشتیان یزد بوده است.

وی افزود: با تعلیق دفتر طلاق زرتشتیان در تهران، از سال گذشته تاکنون، تنها دفتر طلاق این اقلیت کشور در استان یزد دایر است؛ ۴ مورد از طلاق ثبت شده این دفتر، برای افراد غیر بومی بوده است.

بهادر تصریح کرد: در آئین نامه زرتشتیان پنج علت اصلی برای طلاق رایج است که عقیم و نازا بودن زوجه، بیماری مسری و روانی زوجین از عمده دلایل صدور حکم طلاق است؛ نقش انجمن زرتشتیان در پیشگیری از طلاق بسیار موثر است و جاری کردن صیغه طلاق از گناهانی است که احتیاج به توبه و ندامت دارد.

وي ادامه داد: در آئين نامه زرتشتيان، در هنگام وقوع عقد، صداق تعيين و تصريح نميشود و در صورت بروز طلاق، شوهر بايد نصف سرمايه و نفقه طول زندگي را به زوجه بپردازد.