تمدید مجدد مهلت انتخاب رشته آزمون ارشد دانشگاه آزاد

محمدرضا صالح اسکندری عضو هیئت رئیسه و مسئول امور رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه جلسه شورای عالی تحلیل و بررسی رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه معاون آموزشی دانشگاه آزاد و مسئولین وزارت علوم گفت: این جلسه در یک فضای صمیمی و مثبت برگزار شد و طی تعامل خوبی که بین مسئولین دانشگاه آزاد و وزارت علوم صورت گرفت با عنایت به توافقات صورت گرفته در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تقریبا کلیه کد رشته محل‌های حذف شده مورد بررسی مجدد قرار گرفت و بخش عظیمی از آنها امروز مورد تایید شورای گسترش وزارت علوم قرار گرفت.

وی افزود: پیش بینی می‌کنیم کلیه رشته محل‌های حذف شده در ابتدای هفته آتی توسط وزارت علوم مورد تایید قرار بگیرد.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه آزاد در پاسخ به سوالی در خصوص مدت زمان اعلام شده توسط معاون آموزشی وزیر علوم برای تمدید زمان انتخاب رشته توسط داوطلبان نیز گفت: خبر مطرح شده توسط آقای شریعتی را باید تصحیح کنیم.

وی گفت: طی هماهنگی که با سازمان سنجش و آقای خدایی داشتیم، زمان انتخاب رشته به مدت 10 روز از 17 تیر لغایت 27 تیرماه توسط دانشگاه آزاد اسلامی تمدید شده است.

صالح اسکندری با تاکید بر تعامل مثبت وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی به داوطلبان اطمینان داد این زمان فرصت مناسبی است تا داوطلبان با دقت بیشتری اقدام به انتخاب رشته نمایند.

عضو هیئت رئیسه و مسئول امور رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر توافقات صورت گرفته در کمیسیون آموزش و با اشاره به نامه رئیس کمیسیون آموزش به وزیر محترم علوم که آن را در اختیار خبرنگاران قرار داد، گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری کلیه رشته محلهایی که پذیرش دانشجوی دکتری دارند، به آنها مجوز پذیرش دانشجوی ارشد نیز داده می‌شود.

اسکندری افزود: همچنین در رشته محلهایی که دوره کارشناسی ارشد داشتند و حداقل یک دوره فارغ التحصیل داده اند به آنها نیز مجوز پذیرش داده میشود.

مسئول امور رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سومین مصوبه کمیسیون آموزش افزود: در رشته محل‌هایی که حداقل 3 استادیار تمام وقت داشته باشند مجوز کارشناسی ارشد اعطا می‌شود.

وی در خصوص این مصوبه به این تبصره تصریح کرد: چنانچه در برخی رشته محل‌ها 2 استادیار تمام وقت و حداقل دو استادیار یا بالاتر به صورت نیمه وقت حضور دارند صرفا برای یک سال مجوز پذیرش دانشجوی ارشد داده می‌شود.

اسکندری در پایان تصریح کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون آموزش کلیه 2900 رشته محل‌های حذف شده مشمول شرایط این مصوبه بوده و پیش بینی می‌کنیم ابتدای هفته آتی تمام رشته محل‌ها مورد تایید شورای گسترش وزارت علوم قرار گیرد.

متن نامه رئیس کمیسیون آموزش به شرح ذیل است: