هر لندن نشینی که قدمی مقابل نظام بردارد، اوین نشین می شود

 مهدی شمس متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی پس از قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان، اظهارداشت: کیفرخواست قرائت شده همان کیفر خواست سابق بود، با این حال بنده در این چند وقت اخیر هیچ دیداری با وکلای خود نداشتم به همین منظور از مقامات دادگاه تقاضا دارم که فرصتی برای ملاقات با وکلا در اختیار من قرار دهند.

قاضی مقیسه در واکنش به سخنان متهم، گفت: دیوان عالی هیچ نکته جدیدی درباره  کیفرخواست نداشته است و اتهامات همان اتهامات سابق است با این حال باید بگویم وکلایتان هفته ها در رفت و آمد بودند و آمادگی دفاع از شما را دارند بنابراین وقت دادگاه را تلف نکنید.

وی افزود: به فردی که تبدیل کننده ارز بود کمک کردین و باعث شدید که بابک زنجانی فردی بزرگ جلوه داده شود، شما در غارت اموال بیت المال نقش موثری داشتید از خودتان چگونه دفاع می کنید.

در ادامه شمس گفت: گویا ما از پیش محاکمه شدیم، اما این درحالی است که فرض بر برائت است اما با این سخنان شما فرض بر محکومیت است.

اتهام جدید به دادگاه نزنید

قاضی مقیسه در واکنش به این سخنان متهم ردیف دوم، گفت: شما در حال حاضر به دادگاه اتهام جدیدی زدید و اینکه از پیش محاکمه شدید ادعای شماست. شما در این چند سال اخیر بارها در کنار زنجانی و فلاح اعلام کرده اید که همکاری می کنم اما هیچ همکاری نکردید.

در ادامه شمس افزود: دو سال و نیم انفرادی بودم و پس از مدت ها تحمل مرارت و حبس در انفرادی و تعطیل شدن شرکت ها و فرار پرسنلم امروز قصد ندارم مظلوم نمایی کنم چرا که با آبروی من نیز بازی شده است.

وی با اشاره به اینکه دفاعیاتی پیرامون اتهام اخلال در نظام اقتصادی مطرح است به نماینده دادستان، گفت: این پرونده دارای ابعاد عظیم اقتصادی است و شرایط اضطرار کشور در نظر گرفته نشده است اما به رابطه کارگزاری فی مابین من و آقای بابک زنجانی هیچ اشاره ای در کیفرخواست نشده است.

شمس با انتقاد از اینکه تمامی کیفرخواست بر اساس اظهارات نوشته شده است، گفت: تمام ادعای کیفرخواست بر اساس اظهارات است ۹۱ بار بابک زنجانی را کذاب عنوان کردند اما امروز که به من که رسید بر اساس گفته های ایشان که معتقدند صدق است مرا محکوم می کنند.

وی با بیان اینکه به یکباره از لندن روانه زندان اوین شدم، اظهار کرد: بنده خودم دکترای اقتصاد دارم و اینکه عدد بدهی من طبق گفته کیفرخواست برابر با بدهی بابک زنجانی به شرکت HK تصادف یک در بی نهایت است و چطور می شود که این دو عدد یکسان شود.

نماینده دادستان در ادامه خطاب به متهم ردیف دوم سوال کرد، آقای مهدی شمس شما چرا واضح نمی گویید که بدهکار هستید یا طلبکار، اگر بدهکار هستید میزان بدهی شما چقد راست؟

شمس در پاسخ به نجفی نماینده دادستان گفت: من هیچ بدهی نداشتم علاوه بر این باید بگویم هیچ نفتی هم نفروختم.

قاضی مقیسه در واکنش به صحبت های شمس مبنی بر اینکه من به یکباره از لندن راهی اوین شدم، گفت: هر لندن نشینی که قدمی مقابل نظام بردارد، اوین نشین می شود.

قاضی مقیسه افزود: متاسفانه شما به مسئولان نظام طوری القا کردید که شرکتی که به آن نفت فروخته اید شرکت معتبری است و متاسفانه این مسئولان بدون تحقیقات لازم در این خصوص قدم برداشته اند.

وی تصریح کرد: مسئولان گول شما را خوردند و تحقیق نکرده در دام شما افتادند. متاسفانه این در حالی است که بانک کنت که بارها از آن نام بردید به هیچ وجه بانک نیست و یک موسسه است، بنابراین باید گفت که در شناخت و معرفی شرکت ها و بانک ها به مسئولان اغراق کرده اید و از بابک زنجانی و شرکت های وابسته به آن غولی ساخته اید که مسئولان فریب بخورند.

قاضی پرونده افزود: متاسفانه در آن دوران مسئولان فکر می کردند به جز شما مغز متفکری نیست.