سازمان محیط زیست از واگذاری پارک پردیسان جلوگیری می کند

 محمد حقانی در آخرین نشست کمیسیون سلامت شورا که با حضور تمام اعضای کمیسیون منهای «شیبانی» برگزار شد، گفت: کمپین حفاظت از باغات را تشکیل داده بودیم.

وی با بیان اینکه در خصوص دفاع از باغات برنامه‌های زیادی در دستور کار وجود داشت، گفت: موج عظیمی از گزارشات مردمی به دست ما رسیده است که البته توان رسیدگی به تمام آنها وجود نداشت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تهیه شناسنامه باغات، گفت: این موضوع سال‌ها به گوش نمی‌رسید و امروز به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است. 

وی با بیان اینکه مدیریت شهری خیلی خودش را نیازمند نظام برنامه‌ریزی نمی‌داند،‌ گفت: اگر این طور بود می‌توانستیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

به گفته حقانی عدم همکاری مدیریت اجرایی شهرداری برای ما مشکلاتی ایجاد کرد و بارها به قالیباف گفتیم شما می‌توانید در جایگاه ارتقای نقش شورا تأثیرگذار باشید.

حقانی همچنین در خصوص بدهی‌های شهرداری، گفت: اعداد و ارقامی که به گوش می‌رسد متناقض است بارها اعلام کردیم که شهرداری هم بدهی‌ها و هم طلب خود را اعلام کند تا شورای پنجم و شهردار آینده با مشکل مواجه نشود.

وی تأکید کرد که شهردار آینده باید آماری از میزان بدهی‌ها داشته باشد و بعد شهر را تحویل بگیرد. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر این موضوع که بانک‌ها حق ندارند در شهرداری‌ ساخت‌وساز کنند، گفت: بسیاری از بانک‌ها در حال ورشکست شدن هستند به خاطر اینکه به سراغ خریدن زمین و همچنین باغات رفته‌اند. 

به اعتقاد حقانی، بانک‌ها نباید به دنبال لقمه چرب و راحت‌الحلقومی مانند تراکم‌خریدن و ساختمان‌سازی بروند.

وی ادامه داد:  اگر شورای پنجم کارهایی که ما در کمیسیون سلامت انجام داده‌ایم را ادامه دهد بسیاری از مسائل محیط زیست قابل حل است.

حقانی به طرح حفاظت از پارک پردیسان اشاره کرد و گفت: این طور مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد 50 میلیارد تومان کمک به آنها کنیم ولی به دلیل مشکل محیط زیست که از گذشته داشت؛ محیط زیست حاضر نشد پارک پردیسان را تحویل شهرداری دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 70 الی 80 درصد شبکه فاضلاب راه‌اندازی شده است، گفت: اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته است. 

حقانی با بیان اینکه زمانی که در ابتدای شروع به کار شورای چهارم درآمد شهرداری در زمینه پسماند 13 میلیارد تومان بود و امروز درآمد شهرداری 64 میلیارد تومان است.

به گفته حقانی 283 میلیارد تومان شهرداری در زمینه بهای خدمات پسماند درآمدزایی داشته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین با تأکید بر این موضوع که بنده شخصا با شهردار تهران مشکلی ندارم و برای قالیباف احترام زیادی قائل هستم، گفت: من با روش اداره شهر مشکل دارم.

وی با بیان اینکه شهرداری به ما اعداد و ارقام اعلام نمی‌کرد، گفت: چطور می‌توانستیم بدون اعداد و ارقام نظارت کنیم.

به گفته حقانی شهرداری درآمد پایدار که هیچ درآمد غیرپایدار هم ندارد. این موضوع را بر اساس چیزی که در شهرداری می‌بینم اعلام می‌کنم.

وی تأکید کرد: شهرداری باغات و زمین‌های ذخیره را فروخته و همچنین از پیش، زمین‌ها را واگذار کرده است اما با این حال ظرفیت‌های زیست محیطی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آنها این شهر را از حالت بحران خارج کرد.

حقانی همچنین به حادثه خیابان جمهوری اشاره کرد و گفت: دو الی سه نفر از اعضای شورا با کمک هم، وکیلی برای خانواده این افراد گرفتیم تا بتوانند از حق خودشان دفاع کنند. این وکیل قرار است از حقوق این دو خانم در خیابان جمهوری دفاع کند.