علی نعتی گفت: یک اختلال جدی در غذا خوردن، مرتبط می‌شود به پر خوری عصبی و این اختلال باید درمان شود. 

 

وی افزود: افرادی هستند که در پی هر بار عصانیت شروع به خوردن بیش از اندازه غذا می‌کنند و همین موضوع سبب می‌شود مبتلا به بیماری شوند. 

 

این متخصص تغذیه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جبران پر خوری از سوی افراد تصریح کرد: فردی که دچار پر خوری عصبی می‌شود در بسیاری از مواقع برای جبران این زیاد غذا خوردن، اقدام به جبران زیاد غذا خوردن خود از طریق استفراغ و یا ورزش سنگین می‌کند. 

 

نعمتی با تاکید بر احساس عذاب وجدان افرادی که دچار پر خوری عصبی می‌شوند خاطرنشان کرد: فردی که مبتلا به پر خوری عصبی است، به شدت احساس ترس از زیاد خوردن غذا دارد و به شدت درگیر شکل بدن، ظاهر و وزن خود است. 

 

وی با بیان اینکه " زنان بیش از مردان مبتلا به پر خوری عصبی می‌شوند" اظهارکرد: زنان بیش از مردان دچار پر خوری عصبی می‌شوند و این اتفاق بیشتر در میان نوجوانان رخ می‌دهد. 

 

این متخصص تغذیه در خصوص عوارض پر خوری عصبی اذعان کرد: مشکلات قلبی، کم شدن آب بدن، مشکلات دستگاه گوارش، اضطراب و افسردگی از جمله عوارض پر خوری عصبی به شمار می‌آیند. 

 

نعمتی در خصوص راهکارهای در نظر گفته شده برای درمان پر خوری عصبی گفت: افرادی که دچار پر خوری عصبی می‌شوند ابتدا باید دلایل عصبی شدن خود را شناسایی کرده و نسبت به کاهش آن‌ها اقدام کنند. این راهکار، بهترین اقدام برای کنترل پر خوری عصبی است و نمی‌توان برای درمان این بیماری، داروی ویژه‌ای تجویز کرد.