تاثیر مثبت اجرای طرح‌های تربیت‌بدنی در مدارس

مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند اجرایی سند تحول در بخش تربیت‌بدنی و سلامت، اظهار کرد: پروژه‌های مأخوذ از سند تحول بنیادین مشخص شده و اعتبارات لازم برای اجرایی کردن آن، اختصاص داده شد.

وی، برنامه محوری، مدرسه محوری، عدالت آموزشی، مشارکت محوری، کیفیت محوری و اخلاق محوری را از جمله سیاست‌های حوزه تربیت‌بدنی و سلامت بر شمرد و تصریح کرد: در این حوزه، 10 برنامه پیش‌بینی شده است و موضوعاتی مانند ‌اثربخشی فعالیت‌ها و ترکیب‌بدنی دانش‌آموزان، ملاک عمل قرار گرفته است.

حمیدی، ‌خاطرنشان کرد: در چهار سال اخیر، با اجرای برنامه‌های متنوع در این حوزه موفق شدیم آمار چاقی دانش‌آموزان را کاهش دهیم؛ بر اساس پیمایش ملی که در 45 دانشگاه انجام شد، درصد میزان چاقی دانش آموزان از 21.1 به 20.8 کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های صورت گرفته اثر مستقیم بر کاهش میزان چاقی در دانش‌آموزان داشته است، گفت: پیش‌بینی مدارس شاد در مقطع ابتدایی از مهرماه سال 95 با آموزش معلمان و مراقبان سلامت آغاز شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: تمام اعتبارات معاونت تربیت‌بدنی و سلامت در استان‌ها توزیع می‌شود زیرا همه فعالیت‌های این معاونت با رویکرد مدرسه محوری و مشارکت محوری ماخوذ از سند تحول بنیادین، صورت می‌گیرد.