رد هرگونه امان‌نامه از سوی دادستانی به متهمان نفتی

 قاضی مقیسه در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات مهدی شمس و حمید فلاح‌هروی همدستان بابک زنجانی، خطاب به متهم ردیف دوم پرونده گفت: شخص شما، بابک زنجانی را به وزرا معرفی کردید.

وی افزود: جای تاسف است که فروش نفت را در اختیار یک دوتابعیتی قرار دادند که هر وقت بخواهد از کشور فرار کند.

قاضی مقیسه با رد هرگونه امان نامه از سوی دادستانی به متهمان نفتی گفت: مگر شما تحت فشارید که می گویید امان نامه گرفته اید؟ جایگاهی که اکنون شما دارید من در خانه خودم ندارم.

قاضی مقیسه خطاب به دادگاه و متهم ردیف دوم پرونده نفتی گفت: تنها کسی که ذهنیت غلطی از پرونده ندارد من هستم، چرا که از همان ابتدای بازداشت در جریان پرونده بوده‌ام و در آن دوران بازداشت موقت نیز با شخص شما و آقای فلاح دیدارهای داشته‌ام.

وی افزود: در حال حاضر به بهترین شکل ممکن از شما دارند پذیرایی می‌کنند و باید بگویم من نه با نماینده دادستان اخوت دارم و نه با شما آشنایی قبلی دارم.

قاضی مقیسه خطاب به متهم نفتی که مدعی بود عوامل اصلی این پرونده رها شده‌اند و برخی عافیت‌طلب در کناری نشسته‌اند، از متهم نفتی خواست توضیحات لازم را در این خصوص ارائه دهد.

رئیس دادگاه افزود: متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی که شما آقای شمس هستید، دستگاه قضایی را متهم کردید، اما این در حالی است که دادنامه دیوان‌عالی، شما را تبرئه نکرده است. به همین دلیل است که امروز دوباره در حال محاکمه شما هستیم.

وی خطاب به مهدی شمس گفت: اگر افراد اصلی را می‌شناسید نام ببرید، چراکه ما هم دنبال این مسئله هستیم.