برنامه‌های  اتحادیه انجمن‌های اسلامی برای دانش‌آموزان

 حامد علامتی در نشست خبری با اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار کرد:‌ برنامه‌های تابستانی از اول تیرماه آغاز شده است و رویکرد برنامه‌های اوقات فراغت با توجه به شرایط و اقتضائات بومی و منطقه‌ای هر منطقه است.

وی به تفویض اختیار استان‌ها اشاره کرده و افزود: در چنین شرایطی برنامه‌ها متناسب با منطقه زندگی هر فرد اجرا خواهد شد و از دیگر رویکردهای برنامه‌های تابستانی، خانواده محور بودن آنهاست.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت:اوقات فراغت محدود به ایام تابستان نیست و قرارگاه‌های دانش‌آموزی در این رابطه فعال شده‌اند و برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی دارند که در قالب اردوهای دانش‌آموزی طراحی شده است.

علامتی افزود: بازدید از مراکز موتلفه، حضور در مسجد و نمازجمعه، کوه پیمایی، برگزاری کلاس تقویتی، تشکیل گروه علمی و حضور در کلاس‌های مهارت آموزی، مشاوره فردی و اقدام عام المنفعه و دیدار با خانواده‌های شهدا از جمله برنامه‌های قرارگاه‌های دانش‌آموزی است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به برگزاری خیمه معرفت اشاره  کرد و گفت: برنامه‌های دینی و معرفتی در قالب نشست‌های صمیمانه برگزار می‌شود و هم‌اکنون بیش از 700 قرارگاه دانش‌آموزی در کشور فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: بیش از 20هزار دانش آموز سراسر کشور در مقطع متوسطه دوم در برنامه‌های تابستانی طلایه داران شرکت دارند و بازه زمانی اجرای برنامه‌ها از تیر تا شهریور ماه درنظر گرفته شده است همچنین برنامه‌های اردوهای تربیتی در نظر گرفته شده است که تلاش برای محرومیت زدایی در قالب اردوهای جهادی اتفاق می‌افتد.

علامتی بیان کرد: دانش آموزان عضو انجمن اسلامی یک مهارت را به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های اوقات فراغت فرا می‌گیرند و این برنامه با توجه به شعار سال در قالب مهارت آموزی و آمادگی دانش آموزان برای ورود به بازار کار است. تفاهم نامه‌ای نیز میان سازمان فنی و حرفه‌ای و اتحادیه صورت گرفته که باعث استفاده از ظرفیت‌های آموزشی این سازمان برای دانش آموزان عضو اتحادیه در طول تابستان شده است و بیش از 30 هزار دانش آموز به طور رایگان یک مهارت را در مراکز فنی و حرفه‌ای یاد می‌گیرند.

وی از برگزاری طرح کندوی کتاب در قالب معرفی کتاب‌های مختلف برای دانش آموزان خبر و داد و گفت: در جهت اهمیت ورزش و جایگاه آن نیز یک هفته به طور ویژه به عنوان هفته فعالیت‌های ورزشی در مردادماه برگزار می‌شود تا گفتمان سازی لازم برای فعالیت های ورزشی رونق بیشتری پیدا کند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان بیان کرد: برنامه ملی چند قدم تا آسمان در راستای برنامه‌های ورزشی اتحادیه برگزار می‌شود که دانش آموزان در این برنامه به قله سبلان در نیمه دوم مرداد صعود می‌کنند که این برنامه با میزبانی اتحادیه انجمن‌های اسلامی اردبیل است.