دانشجویان غیرایرانی در 25 دانشگاه بین المللی ایران تحصیل می کنند

پانزدهمین آیین نکوداشت دانش آموختگان غیرایرانی و دهمین جشنواره فرهنگ ملل با حضور مقامات کشوری و استانی و دانشجویان بیش از ۳۰ کشور خارجی به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

ابوالحسن ریاضی با تاکید بر اینکه دانشجویان غیرایرانی پیام‌رسان فرهنگ پیشرفته ایران هستند، یادآور شد: بازخوردی که تا امروز از این مراسم داشتیم این بود که دانش‌آموختگان سعی کرده‌اند برای مقاطع بالاتر نیز در ایران بمانند و از مقاطع مختلف تحصیلی خود به قدری رضایت داشته‌اند که برای بار دیگر این کشور را ترجیح داده‌اند.

وی افزود: کشور ایران با آغوش باز دانش‌آموختگان را می‌پذیرد و از این رو در ۲۵ دانشگاه بین‌المللی ایران که جزو بهترین دانشگاه‌ها هستند امکانات را به گونه‌ای فراهم ساخته‌ایم که دانشجویان در شرایط مطلوب در ایران تحصیل کنند و درصدد تاسیس کلاس‌های زبان و سایر امکانات رفاهی در سطح بین‌المللی هستیم.

معاون دانشجویان داخل وزارت علوم ادامه داد: دانشجویان غیرایرانی در حال حاضر جزو هشت هزار نفری هستند که از بورس استفاده کرده و در بهترین دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموختگان خارجی بهترین منتقدان ما هستند، ادامه داد: از شما درخواست می‌کنیم، اگر نواقصی وجود دارد آن را به ما گوشزد کنید تا با رفع آن در سال‌های آینده مشکلی وجود نداشته باشد.

ریاضی متذکر شد: طبق تاکیدات، روز فارغ التحصیلی پایان روابط ایران با شما پیام‌رسانان نخواهد بود بلکه آغاز یک رابطه گسترده و فراتر است.