بدترین و بیشترین تصادفات در فصل تابستان

 سید حمید جمال‌الدینی در نخستین نشست خبری خود با اشاره به اینکه سازمان امداد و نجات در سه ماهه نخست امسال، شاهد افزایش دو درصدی عملیات‌های امدادی بوده است، اظهار داشت: در این آمار بالغ بر 16 درصد عملیات رهاسازی در تصادفات جاده ای افزایش یافته ولی خوشبختانه شاهد کاهش 20 درصد آمار فوتی در حین انتقال مصدوم به بیمارستان بودیم.

وی ادامه داد: مردم باید با رعایت توصیه ها اجازه ندهند در مرحله دوم سفرهای تابستانی که مربوط به شهریور است دچار افزایش حوادث و متعاقبا عملیات های امدادی باشیم زیرا بیشترین عملیات های امدادی در طول سال در شهریور ماه به دلیل تصادفات جاده ای است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به افزایش و رشد 44 درصدی عملیات های نجات که مربوط به تصادفات جاده ای استاهای قزوین، اصفهان و آذربایجان شرقی است، گفت: همچنین در عملیات های ساحلی مصدومین بالغ بر 48 درصد در ناحیه خارج از سالم سازی سواحل و 52 درصد در محیط سالم سازی سواحل بوده است.

جمال‌الدینی تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد که محدوده‌های سالم‌سازی سواحل افزایش یافته است و همچنین مردم با رعایت آموزش ها بیشتر مراقبت کردند و در نهایت 75 نفر را به بیمارستان انتقال دادیم و دو هزار نفر نیز در سواحل خدمات امدادی دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت بالغ بر 50 میلیارد ریال برای لجستیک خود هزینه کرده است که برای خرید خودرو نجات (75 دستگاه تا مهرماه تحویل استانها می شود)، همچنین درصد قابل توجه ای از این اعتبارات نیز برای خرید اقلام 22 گانه امدادی صرف شده است.