سه تخلف عمده رانندگان در طرح نوروزی 96

سردار مهری رئیس پلیس راهور ناجا در همایش فرماندهان پلیس راهور اظهار کرد: هدف از برگزاری همایش معرفی برنامه‌ها و اقدامات پلیس راهور در طرح ترافیک تابستانه است.

وی در ادامه افزود: در طرح ترافیکی نوروز 96 که از 25 اسفند با هماهنگی تمام دستگاه‌ها اجرا شد شاهد کاهش 10 درصدی تلفات بودیم.

وی در ادامه افزود: 75 درصد تصادفات به سه علت عدم توجه به جلو، سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ رخ داده است.

سردار مهری گفت: در جریان انتخابات پلیس راهور به منظور خدمات رسانی نیروهای خود را افزایش داد تا هیچ گونه مشکلی در معابر شهری نباشد و در طول جریان انتخابات نیروهای پلیس خوش درخشیدند که باید از همکارنمان تشکر کنیم.

 رئیس پلیس راهور ناجا در پایان گفت: طرح ترافیک تابستانه هم زمان با تعطیلات عید فطر آغاز شد و تا این لحظه برابر آمار شاهد 18 درصد تلفات در جاده‌ها بودیم و امیدواریم با همکاری مسافران سیر نزولی مسافران تا پایان سال ادامه دار باشد.

 گفتنی است در این همایش از سامانه بازرسان نامحسوس پلیس راهور رونمایی شد.

*پایان آذرماه آخرین مهلت بخشودگی جرایم دوبل

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه همایش فرماندهان پلیس راهور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازرسان نامحسوس از طریق موبایل تخلفات رانندگان را رصد می‌کنند. با استفاده از سامانه بازرسان نامحسوس به صورت دقیق و سریع تخلفات رانندگی به مرکز پلیس راهور اعلام و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به راننده‌ای که مرتکب تخلف شده پیامک ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه از دو سال گذشته به وسیله سامانه ١٢٠ تخلفات رانندگی کنترل می‌شد، افزود: با رونمایی از سامانه موبایلی ویژ بازرسان نامحسوس از امروز(سه‌شنبه 20 تیرماه) تخلفات رانندگی رصد می‌شود.

سردار مهری بیان کرد: برابر قانون پلیس راهور، بازرسان نامحسوس برای استفاده از این سامانه باید دارای مدرک کارشناسی باشند و آموزش‌های لازم را ببینند.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: تمام تخلفاتی که تا پایان سال 95 در سامانه اجراییات پلیس راهور ثبت شده است در صورت دوبل شدن قابلیت بخشودگی دارد، به شرطی که رانندگان تا پایان آذرماه خلافی خودرو خود را پرداخت کنند.

سردار مهری عنوان کرد: مالکان خودرو برای پرداخت خلافی می‌توانند با مراجعه به مراکز پلیس +١٠ و یا از طریق سامانه ١٢٠ پلیس راهور اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در حال حاضر برای کنترل هوشمند وسایل حمل و نقل عمومی در جاده‌ها از سیستم سپهتن استفاده و تخلفات رانندگان اتوبوس‌های برون شهری را رصد می‌کنیم.

وی با اشاره به نصب دوربین در جاده‌های کشور تصریح کرد: دوربین های نصب شده در سطح جاده‌های کشور قادر به ثبت تخلفاتی از جمله خوردن و آشامیدن، نبستن کمربند ایمنی و صحبت کردن با تلفن همراه هستند؛ در همین راستا قرار است تا پایان سال ٦٠٠ دستگاه دیگر از این دوربین های پیشرفته در جاده ها نصب شود.