نباید با مصاحبه های بی اساس اذهان عمومی را متشنج کرد

 اقبال شاکری در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: پروژه های بزرگ یک صنعت پیچیده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: نباید با مصاحبه های بی اساس اذهان عمومی را متشنج کرد. ما می توانیم شهردار و تمامی معاونان شهردار را به شورای شهر بکشانیم تا توضیح دهند، نه اینکه مردم را در رابطه با این پروژه ها نگران کنیم. 

وی ادامه داد: الان 60 درصد از پروژه های اجرایی در کشور از برنامه عقب هستند و یا افزایش هزینه دارند. برخی از پروژه ها قراردادهایشان 3 ساله بسته می شود ولی 12 سال طول می کشد.

شاکری بیان کرد: اجرای پروژه در زیر زمین یکی از مشکل ترین پروژه های شهری است. ریسک پذیری اجرای چنین پروژه هایی بسیار بالاست. بهتر است که فنی سوال کنیم که ساخت 100 کیلومتر مترو در زیر زمین به چه معناست.

عضو شورای شهر تهران گفت: من از تمام افرادی که در این زمینه فعالیت دارند تشکر می کنم و از  مازیار حسینی سوال می کنم که سیستم های سیگنالینگ مترو با توجه به اینکه تنها 7 ایستگاه از خط 7 افتتاح شده قابلیت استفاده دارد یا باید کل خط افتتاح شود.

وی ادامه داد: همچنین هواکش های این خطوط تامین شده است یا خیر و با توجه به طول خط، آیا سرفاصله قطارها رعایت می شود یا خیر. حسینی در مورد 2000 واگنی که قرار بود دولت به شهرداری بدهد و سالیان سال در انتظار آن هستیم حرف بزنند تا مردم متوجه شوند.