آمادگی کامل برای اعزام حجاج به حج تمتع96

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت بخشی از فضای مسموم ایجاد شده درجامعه علیه حج را هدایت شده از خارج از کشور دانست و گفت: پلیس محترم فرودگاهها هنگام بدرقه حجاج تلاش کنند تا زائران با آرامش بیشتری عازم سرزمین وحی شوند.  


 نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با حضور در دوره آموزشی کوثر ویژه فرماندهان پلیس فرودگاههای کشور تصریح کرد: امسال باید تلاش کنیم با همراهی تمامی نیروها، زائران بدون اضطراب و با آرامش خاطر راهی سرزمین وحی شوند. 

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر با بیان برنامه ریزی های صورت گرفته برای تسهیل خروج زائران حج تمتع 96 تصریح کرد: علی رغم اعتماد مردم به دست اندرکاران حوزه حج ، تبلیغات منفی در فضای مجازی نگرانی در مردم بوجود آورده است لذا همه باید کمک کنید تا این اضطراب رفع  و آرامش هرچه بیشتربرحجاج حاکم شود.

 وی افزود: تبلیغات منفی در فضای مجازی منحصر به حوزه حج نیست و در دیگر مسایل داخلی هم دیده می شود و خوشبختانه نیروی انتظامی در این زمینه بسیار قوی و هوشیارعمل کرده است.

 نماینده ولی فقیه درادامه لزوم رعایت مسایل امنیتی و نکات مورد توجه درسفرهای زیارتی در بازرسی های خروج از کشور را یادآور شد و گفت: با دقت و مراقبت بیشتر و با حفظ ارزش های اخلاقی اسلام مطمئن هستم مشکل خاصی بوجود نخواهد آمد.

وی با تقدیر از عملکرد پلیس فرودگاه در موضوع شناسایی و جلوگیری از حمل مواد مخدر به خارج از کشور اظهار داشت: برخورداری از تخصص لازم و استفاده از ابزارهای مناسب موجب شد که ما در سال گذشته حتی یک مورد دستگیری در فرودگاههای جده و مدینه نداشته باشیم و این افتخاری برای نیروی انتظامی و پلیس فرودگاههای جمهوری اسلامی ایران است.

قاضی عسکر با تاکید براینکه حج می تواند عامل حذف برخی ازاین مشکلات  از جمله اعتیاد به موادمخدر نیز باشد ، افزود: مسئولان مربوطه موظف اند در جلسات آموزشی حجاج، مطالبی را که در این زمینه و موارد دیگر زائران باید مطلع باشند بازگو کنند و ضمن تعامل با مدیر، عوامل اجرایی و روحانیون کاملا نسبت به خطرات و عواقب وخیم آن توجیه و برخورد مناسب صورت گیرد.

وی همچنین با تقدیر از تلاش های چند ساله پلیس فرودگاههای کشور در اعزام زائران به اماکن زیارتی بویژه سرزمین وحی ، به شرایط و تحولات منطقه  اشاره کرد و گفت: بحمدلله شرایط و موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه خوب است و از نظر سیاسی نیز وضعیت کشوربهتر از سال های گذشته است و ما امیدواریم حج امسال آرام برگزار و باعث آبرو وعزت برای نظام شود. 

در آغازاین جلسه سردارحسن مهری فرمانده پلیس فرودگاههای کشو رنیز از اهداف برگزاری دوره آموزشی کوثر گزارشی ارائه  و تاکید کرد: فرماندهان نیروی انتظامی در 20 ایستگاه پروازی ضمن هماهنگی با دیگر دست اندرکاران در حوزه فرودگاه برای آغاز عملیات اعزام زائران حج 96 آمادگی کامل دارند.

وی تصریح کرد: رفتار خوب و تکریم  زائران بیت الله الحرام اولویت نخست نیروی انتظامی است.