حتما این ویتامین های را بعد از ۴۰ سالگی مصرف کتید

یک راه حل این است که ویتامین ھا و مواد مغذی ضروری را از طریق یک رژیم غذایی سالم در اختیار بدن قرار بدھیم. غذا در مقایسه با قرص ھا و مکمل ھا، منبع بسیار بھتری برای تامین نیاز بدن به ویتامین ھا و مواد مغذی است زیرا بھتر جذب بدن می شوند اما گاھی نیز ممکن است که فرد به مکمل نیاز پیدا کند.

ویتامین ب ۱۲: بعد از چھل سالگی باید توجه بیشتری به ویتامین ب ۱۲ داشته باشیم. وجود این ویتامین برای عملکرد طبیعی خون و مغز ضروری است.

کلسیم: وجود کلسیم کافی به حفظ سلامت استخوان ھا در سنین بالا کمک می کند. به علاوه، وجود کلسیم برای فعالیت سایر بخش ھای بدن مثل انقباض عضلات، عملکرد اعصاب و قلب و سایر واکنش ھای بیوشیمیایی مورد نیاز است و اگر کلسیم کافی در رژیم غذایی ما وجود نداشته باشد، بدن مجبور می شود که کلسیم را از روی استخوان ھا بر دارد و این کمبود را جبران کند.

ویتامین دی: این ویتامین از ما در برابر بسیاری از تغییرات ناشی از بالا رفتن سن محافظت می کند. کمبود ویتامین دی با بروز دیابت، بیماری ھای قلبی، ام اس و سرطان ھای سینه و روده بزرگ و مقعد، در ارتباط است.

منیزیم: عمل کلیدی منیزیم، کمک به تنظیم فشار خون است که برای زنان بالای ۴٠ سال از اھمیت زیادی برخوردار است. کمبود منیزیم با بروز بیماری ھای قلبی، دیابت و التھاب در ارتباط است.

پتاسیم: پتاسیم در ھر سنی، نقش کلیدی در تنظیم فشار خون دارد. تحقیقات نشان می دھند که دریافت پتاسیم در خانم ھای یائسه، خطر سکته را کاھش می دھد.

امگا ٣: اسیدھای چرب امگا ٣ فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارند و مخصوصا با بعضی از تغییرات منفی که با بالا رفتن سن در بدن ایجاد می شوند، در تضاد ھستند.

پروبیوتیک ھا: پروبیوتیک ھا، ویتامین یا ماده معدنی نیستند اما مصرف اونھا برای خانم ھای بالای ۴٠ سال ضروری است. پروبیوتیک ھا، در سلامتی دستگاه گوارش و کنترل وزن، نقش دارند و حتی خطر بروز بیماری ھای قلبی، دیابت و سکته را کاھش می دھند.