احداث شهرک صنعتی پوشاک درکشور

سید حمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تفاهم پنج جانبه تشکیل تعاونی تأمین نیاز تولید کنندگان و احداث شهرک صنعتی پوشاک کشور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هدف از انعقاد این تفاهم نامه هم افزایی و افزایش بهره وری در بخش پوشاک بوده که واحدهای هم نام از تأمین پارچه و مواد اولیه گرفته تا تولید، فروش، عرضه و بازاریابی بتوانند از خدمات و امکانات این شهرک استفاده کنند و مردم بتوانند برای خرید و بازدید از این شهرک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در کنار این شهرک امکانات رفاهی، گردشگری و فرهنگی نیز وجود دارد، افزود: صنعت پوشاک  همانند یک محصول و کالای فرهنگی است، در نتیجه باید مطابق با ارزش های ملی مورد توجه قرار بگیرد که این اقدام،گامی بزرگ در جهت ارتقای ارزش های ملی است.

کلانتری با اشاره به اینکه این اقدام در مقیاسی که در حال احداث است یک کار کاملأ جدید به شمار می رود، خاطر نشان کرد: نزدیک به یک هزار و ۵٠٠ تعاونی در رشته های مختلف در سطح کشور وجود دارد، اما شهرک صنعتی ۲٠٠ هکتاری در حوزه پوشاک اقدام جدیدی است که امیدواریم نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

کلانتری با بیان اینکه مذاکراتی از یک سال قبل برای راه اندازی این مجموعه انجام شده بود، تاکید کرد:مذاکرات در این نشست به جمع بندی، امضاء و تعهد رسید تا برای این اقدام تقسیم کار صورت بگیرد.