داروی بیماری بیکاری کشور چیست؟

 ابراهیم بای سلامی با توضیح درباره «هگتا» دلیل تشکیل این هلدینگ را هم افزایی بین شرکت‌هایی دانست که سازمان تامین اجتماعی مالکیت آنها را دارد.

وی افزود: هگتا از طریق توسعه گردشگری به دنبال افزایش درآمد سازمان تامین اجتماعی است.

این مدیرعامل هلدینگ گردشگری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره قطارهای رجا و توسعه این ناوگان بزرگ حمل و نقل با توجه به زیان‌ده بودن آن عنوان کرد: با عقد قرارداد با شرکت‌های مختلف و تامین منابع مالی توانستیم در مسیر گسترش و بهبود کیفیت این ناوگان حمل و نقل اقدام کنیم.

بای سلامی در ادامه خبرداد: 120 واگن جدید برای ترمیم ناوگان حمل و نقل ریلی رجا در راه است.

این مدیرعامل هلدینگ گردشگری در ادامه گروه هتل‌های هما را قدیمی ترین برند هتلداری کشور خطاب کرد و از رویکرد هگتا درباره بازسازی آنها خبر داد.

وی توضیح داد: در این راستا هتل یک مشهد این گروه هتل دار بعد از 15 سال تعطیلی در حال بازسازی است و به زودی بازگشایی می‌شود.

بای سلامی تصریح کرد: نیاز سنجی‌های بین المللی نشان می دهد ایران به بیش از 770 هتل برای اسکان گردشگران نیاز دارد. بزرگترین مشکل توسعه گردشگری کمبود اقامتگاه است که این موضوع را در کتاب صد هتل صد کسب و کار که در دست گردآوری و پژوهش‌های تکمیلی است با جزئیات بیان کردیم.

مدیرعامل هلدینگ گردشگری هگتا درباره گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی نیز توضیح داد: شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی یکی از معتبرترین گروه‌های هتل دار کشور است که استراتژی ساخت هتل در ایران را در رزومه خود دارد. در گذشته این شرکت ساخت 200 هتل برای گردشگران خارجی در پیش از انقلاب اسلامی را در کارنامه خود دارد که می‌توان آن را مرحله مدرن توسعه اقامتگاه‌ها و اولین اقدام جدی ایران در صنعت گردشگری دانست.

بای سلامی در پایان با برشمردن نقاط قوت صنعت گردشگری این کسب و کار را داروی بیماری بیکاری کشور برشمرد و در مقایسه با دیگر صنایع،گردشگری را صنعتی مطابق با الگوهای محیط زیستی دانست.