برگزاری انتخابات الکترونیکی شورای مرکزی خانه مطبوعات ایران

حسین انتظامی با اشاره به مشارکت ٩١ درصدی در انتخابات خانه های مطبوعات تصریح کرد: برگزاری انتخابات هیات مدیره خانه های مطبوعات به صورت الکترونیکی علاوه بر شفافیت و سهولت و سرعت در انتخابات، از زد و بندهای مرسوم در اینگونه انتخابات جلوگیری کرد.

وی افزود: شفافیت و امکان نظارت مستمر بر فرایند عضوگیری و نامزدی در کنار راستی آزمایی و حذف افرادی که فاقد شرایط حرفه ای بودند از جمله عوامل اعتمادساز این انتخابات بود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام خبر برگزاری همایش هیات مدیره های منتخب خانه های مطبوعات استانها در تهران و در آستانه روز خبرنگار برای انتخاب شورای مرکزی، از برگزاری انتخابات شورای مرکزی به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: در جهت واگذاری امور به تشکل های صنفی، نمایندگان منتخب شورای مرکزی خانه های مطبوعات، در شوراهای تصمیم گیری و کمیته های ارزیابی صنفی، حضور خواهند داشت.

وی در عین حال اضافه کرد: خانه های مطبوعات استانهایی که در آینده انتخابات خود را برگزار کنند همان موقع به شورای مرکزی خواهند پیوست.

انتظامی در خصوص حمایت از خانه های مطبوعات به عنوان تشکل صنفی اصلی در هر استان از واریز یارانه حمایتی برای خانه های مطبوعات در مردادماه خبر داد و «آموزش روزنامه نگاری، برگزاری جشنواره مطبوعات و رسیدگی به وضعیت روزنامه نگاران استانی» را از کارویژه های خانه های مطبوعات عنوان کرد.

وی همچنین از  فرایند سختگیرانه عضوگیری توسط خانه های مطبوعات در انتخابات اخیر، استقبال  کرد و گفت: این حرکت به هویت بخشی رسانه ای  منجر شده و مانع از حضور افراد غیر روزنامه نگار شده است.

انتظامی توضیح داد: مطابق اساسنامه خانه مطبوعات، متقاضیان عضویت پس از احراز رابطه استخدامی با هر یک از رسانه های استانی و یا ارائه سایر مستندات حرفه ای به خانه های مطبوعات به عضویت این تشکل ها در می آیند.

شایان ذکر است تاکنون بالغ بر 2600 نفر در خانه های مطبوعات ٢٥ استان عضو شده اند که فهرست کامل آنان به صورت برخط بر روی سامانه خانه مطبوعات به نشانی khanehmatbooat.ir  قابل مشاهده است.