هیچ وقت آبمیوه پاکتی نخورید

چند سالی است که آبمیوه‌های پاکتی در طرح‌ها و طعم‌های مختلف جایگزین آب میوه‌های خانگی شده اند. هرسال نیز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. افراد زیادی بدون در نظر گرفتن مضرات این نوشیدنی‌ها، سهولت و صرفه جویی در زمان را جایگزین سلامت و کیفیت کرده اند.

۳ دلیل برای عدم خرید آبمیوهای پاکتی

۱ – شکر

در تهیه آبمیوه‌های صنعتی وجود قسمت کوچکی از پوست میوه در فرایند آبگیری، سبب تلخی می‌شود. بنابراین ناچاراً افزودن طعم شیرینی به آب میوه یکی از اصول اولیه است.

این درحالی است که در هر فنجان آب میوه طبیعی حدود ۵ تا ۸ قاشق چای خوری قند میوه یا همان فروکتوز وجود دارد. فروکتوز با اینکه قند طبیعی است اما مضرات بسیاری همراه دارد.

ازجمله اینکه بدن را دربرابر انسولین مقاوم می‌کند و به طور قابل توجهی تری گلیسرید که یکی از عوامل خطرناک برای بیماران قلبی می‌باشد را افزایش می‌دهد.

همچنین بدن را درمعرض بیماری‌هایی همچون دیابت قرار می‌دهد.

حتما اکنون فکر می‌کنید که آیا خوردن میوه نیز خطرناک است؟

خیر

هنگامی‌که شما میوه می‌خورید فروکتوز کمتری را جذب می‌کنید. چراکه اثرات متابولیک میوه و آبمیوه بسیار متفاوت است.

با خوردن میوه مصرف فیبر، ویتامین، مواد مغذی گیاهی و آنتی اکسیدان‌ها کمک می‌کنند تا جذب و سوخت و ساز در بدن بهتر انجام شود.

۲ – میزان فیبر کمتر

 

آیا میدانید در یک تکه پرتقال تازه چقدر فیبر وجود دارد؟ حتی پوست پرتقال نیز مزایای بیشماری دارد. در طی گرفتن آب میوه مقدار بسیاری از بافت میوه از بین می‌رود. مثلا در آب سیب، با کندن پوست سیب مقدار بسیار زیادی فیبر که در پوست این میوه وجود دارد از بین می‌رود. حتی اگر شما آب میوه پالپ دار یا همان آب میوه با تکه‌های میوه را تهیه کنید باز هم جایگزین بافت کامل میوه نخواهد شد.

۳ – اسید زیاد آبمیوه

 

مقدار قند بسیار بالا در آبمیوه چیزی در حدود نوشابه‌های گازدار است. همین قند بالا سبب نابودی تدریجی مینای دندان می‌گردد که البته این میزان به دلیل باکتری‌های موجود در میوه حالت اسیدی قوی تری نسبت به نوشابه ایجاد می‌کند و درصد تخریب آن بیشتر می‌شود.

باید نوشیدن آبمیوه را قطع کنید!

از خریدن آبمیوه‌هایی که این همه مضر است خودداری کنید. با نوشیدن آبمیوه میزان اسید را در بدن خود افزایش داده و خواص میوه را از بین می‌برید.

شاید آب سبزیجات بدون شکر جایگزین خوبی برای آب میوه باشد. ولی بهتر است به جای همه این‌ها خود میوه را مصرف کنید.