لزوم ارائه وام آسان به مددجویان

پرویز فتاح در بازدید از وضعیت امدادرسانی به مددجویان کمیته امداد در استان لرستان، در جمع مدیران امدادی شهرستان سلسله افزود: از دوران دفاع مقدس، وزارت و پس از آن آشنایی خوبی نسبت به این منطقه دارم و از مسائل آن تا حد زیادی مطلعم.

وی با تاکید بر اهمیت خدمت رسانی به محرومان در دوره مسئولیت ادامه داد: هر پست و مقامی هم که داشته باشیم، بالاترین مقام برای ما خادمی محرومان است.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: نباید غفلت کنیم تا شیطان در جلدمان برود و گمان کنیم که ما رئیسیم و مددجو مرئوس. نباید گول ظاهر مددجویان را بخوریم زیرا این افراد ولی نعمتان انقلاب هستند و دست مددجو دست خداست.

فتاح اضافه کرد: هیچ نهادی در نظام اسلامی به نام امام راحل (ره) نیست و تنها کمیته امام مذین به نام ایشان است.

وی افزود: کمیته امداد اداره نیست که دولت نفت بفروشد و بودجه و حقوق کارمندان ما را بدهد. اینجا یک نهاد انقلابی است و کارها جهادی است. دولت به اندازه خود کمک می خود کمک می کند و مستمری را سه برابر کرده است اما باید کمکهای مردمی و تعداد حامیان هم افزایش یابد. 

رئیس کمیته امداد گفت: ما موظف به اکرام ایتام هستیم اما هدف ما باید خروج مددجویان از چرخه باشد. مددجو باید کار کند و توانمند شود. 

وی با تاکید بر ارائه وام آسان به مددجویان افزود: وام ضروری تا سقف ۵ میلیون تومان باید با ضمانت آسان پرداخت شود. امسال میزان وام ۲ برابر شده است. سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان وام اشتغال در استان پرداخت شد که این رقم امسال به ۱۰۰ میلیارد می رسد.