کرباسچی همیشه می خواست شهر را گران کند

گروه اجتماعی- گران کردن شهر تهران از خاطراتی است که مردم این شهر و کسانی که آن دوره را درک کرده اند از یاد نمی برند. زمزمه موضوع خطرناکی که سالها پیش  مطرح شد امروز نیز متاسفانه به گوش می رسد در حالی که مردم شهر تهران در 12 سال گذشته بدون تحمیل کمترین هزینه ای و عدم پرداخت منابع لازم از سوی دولت شاهد ارائه خدمات شهرداری بوده اند. 

رضا تقی پور، عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با افکار نیوز به  تحلیل موضوع اخذ عوارض و تحمیل مسائل مالی از سوی شهرداری تهران به مردم پرداخته است.

عضو شورای شهر تهران  با اشاره به اینکه مردم تهران کم حافظه نیستند به ماجرای طرح گران کردن شهر تهران پرداخت و گفت: شاید برخی گمان کنند که مسائل گذشته از یاد می رود اما بهتر است بدانند هر چند برخی خاطرات فراموش می شود اما برخی همیشه دراذهان عمومی زنده می ماند که یکی از آنها ماجرای گران کردن شهر تهران است که توسط آقای کرباسچی سالها پیش عنوان شد. به این نحو که ایشان با این تئوری عنوان که هر کس در تهران زندگی می کند باید بتواند از پس هزینه های سنگین آن برآید تا دراین مسیر بتوان شهر تهران را در موضوع افزایش جمعیت کنترل کرد موضوع گران بودن هزینه ها در تهران را مطرح کرد. این تفکر که تفکری غیر اسلامی بود ارائه  شد و چون تفکر خطرناکی بود به هیچ وجه از سوی مردم مورد استقبال قرار نگرفت. 

وی با اظهار تاسف از به گوش رسیدن چنین زمزمه هایی در شهر تهران گفت: متاسفانه امروز مجددا زمزمه های چنین تفکرات خطرناکی در شهر تهران به گوش می رسد که امیدواریم شورای پنجم این تفکرات خطرناک را نپذیرد. مردم از نمایندگان خود انتظار دارند شهر را به دست فرد توانمندی بسپارند که هم از توانمندی اجرایی قابل ملاحظه ای برخوردار و هم استراتژیست خوبی در زمینه تفکرات اقتصادی باشد تا بتواند اقتصاد شهر را با رعایت تعادل بین درآمدها و هزینه ها به بهترین نحو مدیریت کند. 

تقی پور درخصوص انتظارات مردم تهران که در یکی از بهترین پایتخت های توسعه یافته دنیا زندگی می کنند از شهردار آینده تصریح کرد: خوشبختانه جای بسی افتخار دارد که امروز از تهران به عنوان یکی از شهرهای مثال زدنی در دنیا که در سطح جهانی توانسته صاحب رتبه و امتیاز شود و اصلا به یکی ازپایتخت های مطرح دنیا  تبدیل شود یاد کنیم. قطعا مردم امروز توقع دارند به جای اینکه برای آنها هزینه های اضافی ایجاد شود نمونه بودن شهر تهران همچون دوران آقای دکتر قالیباف تداوم یابد. یقینا تفکر تحمیل هزینه به مردم شهر تهران به هر بهانه ای پذیرفتنی نیست چراکه شهروندان تهرانی انتظار دارند مدیریت شهری آتی با استفاده از همه ظرفیتها  و استعدادهای تهران با استفاده از تجارب 12 ساله دکتر قالیباف شهر را در یک حالت تعادلی مطلوب بدون تحمیل هزینه اضافی به مردم مدیریت کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مطمئنا امروز مردم از دولتها که وظیفه خود را در ارتباط با پرداخت بودجه های معوقه انجام نداده اند گله مند هستند چراکه اگر این منابع تامین می شد شهر تهران بیش از آنچه امروز هست شاهد تنوع و گستردگی خدمات می شد.  بی شک شهر تهران نیازمند امکانات و هزینه هایی است که باید از سوی دولت مرکزی تامین می شد که متاسفانه دولت به این مساله توجهی نکرد و بار آن به تنهایی بردوش شهرداری افتاد. از این رو با توجه به اینکه در 12 سال گذشته بدون  اینکه شهرداری هزینه های اضافی به مردم تحمیل کند خدمات گسترده ای در شهر داشته باید گفت تفکرات مالی تحمیلی به مردم هیچ جایگاه و خواستگاه اجتماعی ندارد و به هیچ وجه پذیرفتنی نخواهد بود.