رونمایی از فاز سوم شبکه ملی اطلاعات توسط وزیر ارتباطات

 بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی با عنوان «الکامپ» روز جمعه در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های تهران و البته با کمال تعجب به نسبت روز اول برگزاری، با حضور جمعیت انبوهی از علاقه‌مندان به این حوزه به مدت چهار روز آغاز به کار کرد.

 

یکی از نکات مثبت برگزاری این دوره، حذف مراسم زمانبر افتتاحیه رسمی بود و مسئولان برگزاری این دوره به برش ربان بسنده کردند؛ چنین رویه‌ای برای نخستین بار اتفاق افتاد و تحسین اهالی صنف فناوری اطلاعات را به دنبال داشت.

در این رویداد بیش از 800 شرکت داخلی و خارجی از 20 کشور جهان در فضایی بالغ بر 60 هزار متر‌مربع (32 هزار متر‌مربع فضای مفید نمایشگاهی) آخرین خدمات، محصولات و دستاوردهای خود را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه می‌دهند.

در این نمایشگاه همچنین برای سومین سال متوالی، استارتاپها با حمایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای فرصت حضور در الکامپ را یافته‌اند؛ 340 استارتاپ از سراسر کشور در بخش «الکام‌استارز» امسال در سالن 8 و 9 در فضایی بالغ بر هفت هزار متر‌مربع، حضور یافته و علاوه بر معرفی محصولات و توانمندیهای خود به بازدیدکنندگان، با منتورها (مربیان و افراد باتجربه حوزه کسب‌وکار) و سرمایه‌گذاران نیز ملاقات می‌کنند.

دستگاه‌های دولتی نیز در سالن 41A حضور دارند و بنا‌بر اعلام مسئولان برگزاری این نمایشگاه قرار است محمود واعظی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در الکامپ رونمایی کند.

نکته دیگر اینکه نخستین همایش رسمی الکامپ نیز امسال با عنوان «آینده اقتصاد فناوری اطلاعات» فردا (یکم مرداد ماه) در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‌شود و قرار است مدیران ارشد وزارت ارتباطات و مدیران‌عامل شرکتهای بزرگ فاوای کشور، درباره آینده هشت محور تجارت الکترونیکی، اینترنت، اپلیکیشن، استارتاپ، اپراتورها، بیگ‌دیتا، امنیت و شبکه بحث و تبادل نظر کنند.

اپلیکیشن ویژه نمایشگاه امسال نیز در دو نسخه بازدیدکنندگان و غرفه‌داران در دسترس قرار گرفته و علاقه‌مندان برای اطلاع از مکان غرفه‌ها و مسیریابی برای دسترسی به آنها، دریافت فایلهای کاتالوگ و بروشور، ثبت‌‌نام هنگام بازدید و... می‌توانند از این اپلیکیشن بهره‌مند شوند. 

بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ که بزرگترین نمایشگاه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور به حساب می‌آید، از 30 تیر تا دوم مرداد ماه به همت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برگزار می‌شود؛ ساعت بازدید از نمایشگاه الکامپ 10 تا 18 است.