آقای وزیربهداشت قول درمان عماد چه شد؟

گروه اجتماعی- روز حادثه تروریستی داعش در مجلس شورای اسلامی عکسی منتشر شد که بسیار خبر ساز شد، "عماد" توسط مامورین امنیتی از مهلکه ای که تروریست ها به وجود آورده بودند نجات پیدا کرد تا داستان او دهان به دهان بچرخد.

به گزارش افکارنیوز،  عماد اسماعیل نژاد نام این کودک دو نیم ساله بود که بیماری نادر کبدی دارد و باید پیوند مغز استخوان انجام دهد و همچنین در راه درمان آزمایش‌ لازم را به آلمان ارسال شود، به همین دلیل خانواده عماد تصمیم می گیرند تا به تهران آمده از مجلسی ها درخواست کمک کنند.

خانواده عماد که از گرگان به تهران مراجعه کرده‌بودند در جریان حادثه تروریستی تهران گرفتار شدند و همانطور که بعدها عکس و فیلمها نشان داد وی از این حادثه جان سالم به در برد و توسط مامورین امنیتی نجات پیدا کرد، اما این پایان ماجرا نبود زیرا بعد از انتشار اخبار درباره عماد وزارت بهداشت تصمیم گرفت بیماری این کودک را درمان کند و حتی خانواده این کودک دو و نیم ساله با وزیر بهداشت و معاونین وی نیز دیدار کرد.

به گفته عباس زارع نژاد مشاور وزیر بهداشت دکتر هاشمی در جلسه با خانواده " عماد" بر پی گیری روند درمان این کودک گرگانی تا حصول نتیجه تاکید می کنند و آقای مشاور می گوید:"عماد به بیماری مزمنی مبتلاست که در صورت انجام آزمایش های لازم و تایید نتیجه آنها باید پیوند مغزاستخوان شود، البته این پیوند برای او ممکن است مفید و یا مضر باشد و باید بررسی های لازم برای انجام پیوند روی این کودک انجام شود.البته این کودک پیش از این در بیمارستان شریعتی بستری بوده و همه کارهای درمانی وی به صورت رایگان انجام شده، فقط آنها برای ارسال نمونه به آزمایشگاه آلمان و ایاب و ذهاب، هزینه ای متقبل شده اند که به دستور وزیر بهداشت آن هزینه هم به خانواده وی مسترد شد."

به گفته زارع‌نژاد، البته این کودک مشکلات دیگری از جمله مشکل شنوایی دارد، ولی هیچ گونه نگرانی بابت هزینه های درمان وی وجود ندارد و همه کارهای او در بیمارستان شریعتی تهران یا هر مرکز درمانی دیگر ، به صورت رایگان انجام خواهد شد.

اما پس از گذشت حدود 40 روز از این دیدار محمد اسماعیل‌نژاد پدر «عماد» کودک مشهور حادثه تروریستی مجلس، در خصوص روند ادامه درمان فرزندش گفت: پس از منتشر شدن عکس عماد و مصاحبه‌های رسانه‌ها و مطلع شدن مسئولان وزارت بهداشت از بیماری فرزندم ملاقاتی را با وزیر بهداشت انجام دادم که در آن جلسه وزیر بهداشت با صدور نامه‌ای ما را برای درمان «عماد» به بیمارستان شریعتی ارجاع داد.

وی افزود: متاسفانه پس از مراجعه به بیمارستان شریعتی و دادن نامه وزیر بهداشت به مسئولان بیمارستان برخلاف انتظار ما هیچ کس به نامه ما توجهی نکرد و تصاویر آوارگی ما نیز در پشت درب‌ اتاق‌های بیمارستان موجود است.

اسماعیل نژاد تصریح کرد: با ناامیدی از کمک مسئولان وزارت بهداشت راهی شهرمان شدیم اما پس از چند روز با ما تماس گرفتند که برای حضور در برنامه شبکه یک به تهران بیایید و تمام هزینه رفت و برگشت شما و مکانی برای اسکان در اختیارتان قرار می‌دهیم.

وی گفت: اما بازهم از ما فقط در راستای تبلیغات استفاده شد و کسی به داد ما نرسید، اکنون بعد از گذشت چندین ماه من به نقطه اول رسیده‌ام و تنها امیدم کمک رییس و نمایندگان مجلس است.

پدر عماد گفت: از نمایندگان و رییس مجلس تقاضا دارم به فریاد ما برسند، ما هم جزو گروگان‌های آن روز مجلس بودیم و همان زمان هم برای درخواست کمک از شما به مجلس آمده بودیم. امید من و خانواده‌ام برای درمان «عماد» به دستان نمایندگان مجلس دوخته شده است و از آنها تقاضا دارم به ما کمک کنند.

نکته جالب اینجاست وزیر محترم بهداشت قول پیگیری درمان عماد را تا حصول نتیجه داده بوده اما بعد از گذشت این مدت به گفته پدر عماد هیچ کاری برای وی صورت نگرفته است، آیا دستور وزیر بر زمین مانده و عماد را درمان نکرده اند یا دعوت از عماد و دیدار با وی تنها خاصیت تبلیغاتی داشته است؟

اگر دستوری برای درمان این کودک صادر شده چرا مرحل درمانی وی انجام نشده، چرا وزیر محترم از معاونین و مسئولین مربوطه گزارش روند درمانی عماد را پیگیری نکرده است؟

پدر عماد گلایه هایی را مطرح کرده که به حق است و حالا وقتی م بیند از وزارت بهداشت و قول هایی که به او دادند خبری بار هم دست به دامن رئیس مجلس و نمایندگان شده تا شاید بتواند کودک بیمارش را درمان کند.

مصطفی حسینی