چهارمین کنگره بین المللی رنگ و پوشش

به گزارش ایرنا، این كنگره با همكاری انجمن رنگ ایران، پژوهشگاه علوم و فناوری رنگ، دانشگاه 'نیدر' راین آلمان و مركز تحقیقات رنگدانه و پوشش آلمان برگزار می شود.

دکترمرتضی ابراهیمی دبیر چهارمین کنگره بین المللی رنگ و پوشش مراسم افتتاحیه این کنگره بیش از ۱۷۰۰ درخواست شرکت در این کنگره به دبیرخانه ارسال شد که بیش از ۵۰۰ مورد از آنها از سوی پژوهشگران خارجی تالیف شده بود.

وی افزود پس از داوری ۱۶۰ مقاله برای ارائه در این کنگره بین المللی برگزیده شد که از این تعداد ۶۰ مورد به صورت شفاهی و بقیه به صورت پوستر عرضه خواهد شد.

به گفته وی بیش ازپنج درصد مقالات شفاهی ارایه شده به این کنگره از موسسات خارجی هستند.

این کنگره در محورهای پوشش سطوح(حفاظتی، صنعتی، ساختمانی، دریایی، نظامی، پوشش های موظف و هوشمند)، رنگ‌های خودرویی، تولید و کاربرد مواد رنگزاری آلی و معدنی، نانوتکنولوژی، رزین ها و مواد افزودنی، جوهرهای چاپ و رنگرزی، فیزیک رنگ(کلیه زمینه های مرتبط)، موضوعات زیست محیطی مرتبط با صنعت رنگ و اندازه گیری و استانداردسازی برگزار می شود.

در این کنگره محققانی از کشورهای آلمان، کانادا، مالزی و عراق حضور دارند.

ابراهیمی اظهار داشت: در حاشیه این کنگره ۹ کارگاه آموزشی با موضوعاتی مانند پوشش های موظف، رنگ های ضد خزه دریایی، نانو تکنولوژی در پوشش سطوح، آخرین فناوری های مربوط با پوشش های خودرویی، عیوب رنگ خودرو و راه های مرتفع کردن آنها، دستورالعمل مرتفع کردن مشکل ذرات معلق در کارگاه های رنگ خودرو، رنگ های تعمیراتی خودرو و روش های الکتروشیمیایی برای ارزیابی خواص پوشش سطوح برگزار می شود.

دبیر چهارمین كنگره بین المللی رنگ و پوشش اضافه كرد: همچنین در روزهای برگزاری این كنگره نمایشگاهی از محصولات صنعتی، دانشگاهی و پژوهشی در نمایشگاه دائمی دانشگاه صنعتی امیركبیر برپا می شود .