مرکز خدمات درمان مادر و کودک تاسیس می شود

ّمحسن روشن پژوه معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در رابطه با تاسیس مراکز درمان اعتیاد ویژه زنان و کودکان توسط سازمان بهزیستی اظهار داشت: الگوی تاسیس مراکز نگهداری از مادران معتاد به همراه کودکان آنها درسازمان بهزیستی طراحی شده اما هنوز این مراکز راه اندازی نشده است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی بیان داشت: چهارچوب و الگوی معنایی تاسیس مراکز درمان اعتیاد کودکان زیر 6 سال به همراه مادران بر اساس تجارب کشورهای دیگر و همچنین تجارب بومی با کمک NGO ها تهیه شده است و به زودی اولین مرکز درمان اعتیاد مادر و کودک در تهران راه اندازی می شود.

روشن پژوه تصریح کرد: در کل کشور 100 مرکز اختصاصی زنان مشغول به فعالیت هستند که تعدادی از این مراکز مختص درمان اعتیاد هستند و تعدادی از آنها خدمات کاهش آسیب ارایه می دهند.

وی افزود:همچنین مراکز درمان اعتیاد کودکان و نوجوانان 6 تا 18 سال توسط سازمان بهزیستی راه اندازی شده و مشغول فعالیت هستند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به مراکز درمان اعتیاد ویژه نوجوانان گفت: در حال حاضر 2 مرکز درمان اعتیادنوجوانان در تهران ، 2 مرکز در سیستان و بلوچستان، یک مرکز در استان البرز فعالیت می کنند و به زودی 2 مرکز جدید در تهران و یک مرکز در خراسان رضوی راه اندازی می شود.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در رابطه با توسعه مراکز درمان اعتیاد بیان داشت: توسعه مراکز خدمات درمانی باید متناسب با نیاز جامعه باشد و باید بررسی شود که چه تعداد کودک و نوجوان نیاز به ارایه خدمات دارند تا مراکز خدماتی متناسب با آمارها توسعه پیدا کند.

روشن پژوه با اشاره به اجرای طرح نظام مراقبت از دانش آموزان(نماد) تصریح کرد: طرح نماد هم به جلوگیری از گسترش مجموعه آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان از جمله اعتیاد اختصاص دارد که قرار است به زودی در 6 استان آذربایجان شرقی، فارس، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، البرز و خراسان رضوی اجرا شود.