مرخصی زایمان افزایش یافت؟

شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین جمعیت هلال احمر و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که امروز (یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در هر دو نهاد هلال احمر و زنان وجود دارد می‌توان از ظرفیت‌های بانوان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه 19 تا 20 میلیون زن خانه دار در کشور وجود دارد، ادامه داد: گروه‌های مختلفی از زنان و دختران در  جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کنند که با امضای این تفاهم نامه به یک هم افزایی خوبی در موضوعاتی از جمله بشر دوستی، مدیریت بحران، تسکین آلام بشری در حوادث غیر مترقبه خواهیم رسید که برای پیشبرد آن برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ایم.

مولاوردی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه آغاز به کار دولت دوازدهم هستیم سعی داریم با عنوان توانمندسازی زنان در جامعه و با اجرای تعهدات و کارگروه‌های مشترک، برنامه‌های مشخصی را در قالب موافقت نامه اجرایی در حوزه مشارکت زنان انجام دهیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: رایزنی‌هایی با سازمان برنامه و بودجه در جهت افزایش مرخصی زایمان زنان انجام شده است.

مولاوردی عنوان کرد: با توجه به اینکه در آستانه روز ملی دختر قرار داریم، امیدواریم از ظرفیت این تفاهم نامه بتوانیم در زمینه توان افزایی بانوان استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: این تفاهم نامه ظرفیت هایی را برای فعالیت بیشتر و توانمند سازی زنان در بخش کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی به اجرا در می آورد و در این راستا کارگروهی به منظور بررسی جزییات اجرای آن در چهارچوب همکاری های مشترک تشکیل می شود تا از ظرفیت ها استفاده شود.

مولاوردی بیان داشت: همچنین پیشنهادات خوبی را در خصوص آموزش زنان خانه دار و ساماندهی آنان در محلات ارایه کرده ایم که امیدواریم این نظرات بررسی و اجرا شود.