مزایای شگفت انگیز جمع آوری کلکسیون در نوجوانان

مجتبی کاشانی روانشناس تربیتی و مشاور اظهارکرد: جمع آوری اشیای مورد علاقه نوجوان و تهیه مجموعه کلکسیون یکی از کارهای مورد علاقه افراد در زمان نوجوانی است که والدین با وجود نقش پر رنگ خود می توانند باعث رشد و شکوفایی توانمندی فرزند خود شوند.

وی ادامه داد: والدین باید بدانند که هرگز نباید آرزوهای نوجوان خود را در جمع آوری کلکسیون به بن بست کشانده و در ابتکار او دخالت منفی کنند بلکه با تشویق و حتی ارائه نظرات و پیشنهادات سازنده باید موجب پیشرفت او شوند.

کاشانی تصریح کرد: زمانی دخالت والدین در این امر واجب می شود که فرزندشان اقدام به گرد آوری اشیای نامناسب کند که در این شرایط باید با احتیاط و به طور دوستانه و منطقی، او را از مضرات این کار آگاه کنند، همچنین اگر برای جمع آوری مجموعه کلکسیون خود به پول زیادی احتیاج داشت که باعث ایجاد فشار اقتصادی بر والدین می شود، باید با بیانی صمیمانه او را متقاعد کنید که مجموعه های کم هزینه و بهتر دیگری برای جمع آوری وجود دارد.

این رونشناس گفت: والدین هرگز نباید در هیچ شرایطی ذوق و دلخوشی فرزند خود را در جمع آوری کلکسیون از بین ببرند زیرا این فعالیت موجب افزایش اعتماد به نفس و برقراری ارتباط مثبت با دیگران می شود، همچنین سعی کنید اطلاعات و راهنمایی های لازم در مورد آن مجموعه را در اختیار نوجوان قرار بدهید.

کاشانی در پایان خاطر نشان کرد:موفقیت نوجوان در گردآوری کلکسیون موجب افزایش اعتماد به نفس در او شده ولی اگر در این کار با شکست روبه رو شود می‌تواند عواقب ناهنجاری برای وی به همراه داشته باشد.