پلاسکوی جدید چه زمانی ساخته می شود؟

محمد مهدی تندگویان نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت احداث ساختمان پلاسکو، اظهار داشت: همچنان وضعیت ساختمان پلاسکو بلاتکلیف مانده است.

وی با بیان اینکه تنها با برنامه ریزی می توانیم در این مکان یک مجتمع خوب احداث کنیم، افزود: در وهله اول باید امکان تامین پارکینگ برای این مجتمع فراهم شود چراکه این امر بسیار حائز اهمیت است.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه پیشنهاد می دهم که در صورت امکان دسترسی به مترو برای پلاسکوی جدید صادر شود، گفت: برای بارگذاری باید برنامه ریزی صورت گیرد چراکه با وضعیت فعلی و مساحت پلاک امکان سرمایه گذاری در این مکان وجود ندارد.

تندگویان ادامه داد: با خرید پلاک های مجاور پلاسکو و پشت ساختمان می توانیم پارکینگ مناسب برای ساختمان تامین کنیم و همچنین می توانیم یک مجتمع تجاری مناسب برای استفاده شهروندان در این مکان احداث کنیم.

وی با بیان اینکه تبدیل پلاسکو به یک مجتمع تجاری وضعیت بافت منطقه را تغییر می دهد، گفت: این ساختمان در منطقه بافت تاریخی قرار دارد به همین دلیل باید با برنامه ریزی دقیق نسبت به احداث ساختمان جدید اقدام کرد.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران افزود: موضوع ایمنی دو سفارتخانه اطراف پلاسکو هم باید مورد توجه قرار گیرد چراکه با وجود این دو سفارتخانه به راحتی نمی توان در این محل بلند مرتبه سازی انجام داد به همین دلیل موضوع ساخت پلاسکوی جدید هرچه زودتر باید تعیین تکلیف شود.

تندگویان تصریح کرد: شورا و شهرداری نسبت به آینده سازه ای که مالک خصوصی دارد باید ورود پیدا کنند تا تکلیف سرقفلی ها روشن شود چراکه هم اکنون وضعیت تعیین تکلیف نشده باقی مانده است.

وی با بیان اینکه مالک باید مشخص کند که برای آینده این زمین چه تصمیمی گرفته است، گفت: از روز اول حادثه پلاسکو تا به امروز هیچ واکنشی از مالک ندیده ایم به همین دلیل درخواست داریم که مالک هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف و برنامه ریزی برای آینده این زمین اقدام کند.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه تنها خود مالک می تواند نسبت به ساماندهی وضعیت موجود به موضوع ورود پیدا کند، گفت: بدون شک برای آینده آنجا باید به یک جمع بندی برسیم اما نهایتا اگر مالک سستی کند دادستانی می تواند برای این موضوع رای صادر کند. چراکه به 600 نفر مالک سرقفلی پلاسکو آسیب جدی وارد شده است.