سکونتگاه های اطراف تهران باید مدیریت شود

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که امروز(سه شنبه) برگزار شد، با اشاره به موضوع حریم شهر تهران، اظهار داشت: بر اساس آمارهای به دست آمده هم اکنون در خصوص حریم شهر تهران با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

وی افزود: بر اساس قوانین مشکل دار، بسیاری از مراکز سکونتگاهی در مدت زمان ۱۵ سال به شهر تبدیل شده و مشکلات زیادی را برای شهر تهران به وجود آورده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: مشکلات در جنوب شهر تهران بیشتر از سایر نقاط شهر است، به همین منظور درخواست دارم که جلوی این اتفاق گرفته شود.

دنیامالی با بیان اینکه اداره کل حریم شهر تهران لایحه ای به عنوان طرح کمربند سبز شهر تهران به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کرده است، تاکید کرد: این لایحه هم اکنون در دستور کار کمیسیون ها قرار دارد و در حال بررسی آن هستیم.

وی تصریح کرد: بر اساس اسناد بالادستی و سوابق کار در شهرداری تهران، از دو دهه گذشته موضوع کمربند سبز را در دستور کار داشتیم و معتقدم این لایحه باید تسریع پیدا کند تا فشاری که از شهرک های اطراف پایتخت برای اتصال به تهران به خصوص منطقه ۱۸، ۱۹ و ۲۰ وارد شده، کاهش یابد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: بدون شک اگر موضوع ساماندهی حریم به تاخیر بیافتد این سکونتگاه ها به تهران متصل می شوند و نمی توانیم آنها را مدیریت کنیم.

دنیامالی گفت: از کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران و همچنین شورای آینده درخواست دارم که این موضوع را به صورت جدی پیگیری کند.