واکنش شاکری به طرح تخفیف مجازات و توزیع دولتی مواد مخدر

مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که امروز(سه شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری اقدامات مناسبی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و متجاهر انجام داده‌اند، اظهار داشت: برای کاهش آسیب های اجتماعی دیگر دستگاه ها هم باید به این موضوع به صورت جدی ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به طرح الحاقی که اخیرا در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، افزود: در این طرح، تخفیف مجازات و توزیع دولتی مواد مخدر در نظر گرفته شده که بسیار جای تامل دارد.

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر تهران آسیب‌شناسی زیادی در این زمینه انجام داده است، گفت: اگر اشتغال فرد آسیب‌دیده حل نشود، تخفیف مجازات و توزیع دولتی مواد مخدر کاری را از پیش نمی‌برد و مشکلات را هم ‌افزایش می دهد.

شاکری ادامه داد: اگر بحث تولید و اشتغال و همچنین معیشت را حل نکنیم، عنصر آسیب را آسان و برای جامعه هم‌ ننگ ایجاد می‌ کنیم.

وی اضافه کرد: بدون شک شهردار و شورای شهر آینده با مشکل جدی آسیب‌های اجتماعی مواجه می‌شوند، به همین منظور باید به این موضوع رسیدگی شود.

رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به ۹۰ درصد احکام ماده ۱۰۰ عمل نمی شود، تصریح کرد: این موضوع موجب بی‌قوارگی شهر می شود، به همین منظور هم شورای پنجم باید با قواره شهر بیشتر آشنا شود تا با مشکل جدی مواجه نشوند.

شاکری یادآور شد: بلندمرتبه‌سازی‌هایی که در شهر صورت می گیرد، شهر را بی‌هویت و بی‌قواره می کند، به همین منظور موضوع باید بررسی شود تا از بلندمرتبه‌سازی‌های بی‌قواره خارج شویم.